مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان از اعزام بیش از هزار مبلغ در ماه رمضان به سراسر گلستان خبرداد.

اعزام بیش از ۱۰۰۰ مبلغ در ماه رمضان به سراسر گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛  حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سازمان تبلیغات برنامه های متنوعی را برای ماه رمضان پیش بینی کرده که هرکدام در جای خود مهم و تأثیرگذار است.

وی افزود: بیش از هزار روحانی و مبلغ به سراسر استان اعزام می شوند و اقامه نماز جماعت، تفسیر قرآن، احکام، سخنرانی و پاسخ به سوالات را در دستورکار خواهند داشت.

ولی نژاد ادامه داد: در بیش از ۹ شهر استان کرسی تلاوت قرآن و در بیش از ۲۰ روستای استان که عموماً سیل زده هستند برنامه عصری با قرآن با حضور قاریان ممتاز برگزار خواهد شد.

وی گفت: همایش قرآنی نیمه ماه رمضان را به یاد شهدای خدمت در گنبدکاووس برگزار خواهیم کرد و چهره های قرآنی زیادی در این مراسم حضور خواهند داشت.

ولی نژاد بیان کرد: برای تشکل ها مذهبی و هیئات مذهبی و حسینه ها، فاطمیه ها و زینبیه ها برنامه های مذهبی مختلف را برای روزها و همچنین شب ها ماه رمضان پیش بینی کردیم.

وی با بیان اینکه تلاوت روزانه قرآن در غالب این اماکن مذهبی اتفاق خواهد افتاد، تصریح کرد: افطاری ساده جزو برنامه های سازمان است که توسط هیئت های مذهبی و روستاهای که برنامه داریم، انجام خواهد شد.

ولی نژاد اضافه کرد: در فواصل ماه رمضان با توجه به مناسبت های مختلف مانند شب قدر و شهادت امام علی (ع)، برنامه هایی را خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: سعی شده که تفسیر قرآن در بخشی از روستاها و شهرستان ها انجام شود و همچنین ویژه برنامه هایی را برای مناطق آسیب پذیر خواهیم داشت که بتوانیم فضای صمیمی تری را در این مناطق به وجود بیاوریم.

ولی نژاد گفت: طلاب و روحانیون در سیل بسیار خوب عمل کردند و علاوه بر مشاوره، کمک های یدی (تمیز کردن منازل، تخلیه آب، تعمیر ساختمان ها و غیره) را در کنار گروه های جهادی انجام دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان توضیح داد: همایش علما را که همه ساله در ماه مبارک رمضان برگزار می کردیم، برگزار نخواهیم کرد و هزینه های پیش بینی شده آن را صرف مناطق سیل زده می کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار