با حضور حجت الاسلام رئیسی در قضاییه؛

تغییرات ساختاری در قوه قضاییه،عملگرایی،تکریم ارباب رجوع،مبارزه جدی با فساد و توجه صریح به قانون از علل هایی است که باعث شده تا مردم اعتماد بیشتری به این قوه داشته باشند.

تحول ساختاری در قوه قضاییه کلید خورده است/ایجاد اعتماد دوباره دستاورد بزرگی برای قوه قضائیه است

به گزارش گلستان24؛قوه قضاییه از حساس ترین دستگاه های نظارتی و مراقبتی کشور می باشد و با درایت و برخورد قهریه خود میتواند عدالت واقعی را در جامعه گسترش دهد و حتی باعث پیشگیری از جرایم و تشدید اعمال غیر قانونی در کشور شود.

با ورود حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به مدیریت قوه قضاییه، امید مردم چند برابر شد و با چندین گام خوب و اجرای قوانین صحیح جهت کاهش زندانیان ، جلوگیری از اسراف ، طرح تکریم ارباب رجوع و تحول مدیریتی روبرو بودیم تا امیدواری مردم به این سیستم قضاییه چند برابر شود.

رویه مدیریتی و برخورد با منتقدان و نحوه پاسخگویی در سالهای گذشته در افکار عمومی و نظرسنجی ها ی مختلف همیشه قوه قضاییهرا در رتبه های آخر قوای حاکمیتی و نظام قرار داده بود و مردم از تاخیر در رسیدگی و نحوه برخورد و قضاوت در دادگاه ها بسیار دلخور و شاکی بودند اما مثل اتوبان یکطرفه بجز طی مسیر همیشگی چاره ای پیدا نمی کردند.

تحولی که در قوه قضاییه کلید خورد تا برنامه تحولی مدیریتی را شاهد باشیم باید با قدرت و سرعت بیشتری ادامه پیدا کند تا علاوه بر بازسازی ساختار ، دستهای آلوده را کوتاه نماید و داد و ستدهای احتمالی سود جویان و فرصت طلبان در هر جایگاهی رفع شود تا اعتماد از دست رفته افکار عمومی به قوه قضائیه به جایگاه واقعی خود برسد و بازگشت اعتماد میتواند مهمترین دستاورد آقای رئیسی باشد.

مجموعه قوه قضائیه باید رسانه و پاسخگوئی را جدی بگیرد تا بتواند علاوه بر کاهش شبهه و شایعات ، گزارش واقعی و عملی کارهای انجام شده را بازگو کرده تا برای مردم قابل لمس و عینیت پیدا کند.

از محسنات شهید بهشتی فعالیت تشکیلاتی قوی و اهمیت ندادن به هجمه دشمن بود ودر آخر جان و خون خود را در راه آرمانها اهدا کرد و به لقا ا.. پیوست، آقای رئیسی و تیم مدیریتی ایشان باید شهید بهشتی را سرلوحه خود قرار داده و شبانه روز جهت حل مشکلات مردم بدون کوچکترین عذر و بهانه ای تلاش کنند و جمله شهید بهشتی «بهشت را به بها میدهند به بهانه نمیدهند ) سرمشق کارهای خود قرار دهند».

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار