حمیدرضا فرشیدنیا در یادداشتی آورده است؛

یکی از تحلیل گران استان گلستان در یادداشتی آورده است: متاسفانه مجلس شورای اسلامی...طی چند سال اخیر شاهد اندیشه هایی تخیلی و گاهاً غیر علمی بوده است!

امور مملکت با اظهار عقیده و ایراد حل نمی شود باید به عمل پرداخت

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ "حمیدرضا فرشیدنیا" در یادداشتی عنوان کرد: دراینجا لازم دیدم مقدمه را با این سوال آغاز کنم : " اگر شما نماینده مجلس می شدید چه کاری برای مردم انجام می دادید؟

اندیشه نو خوب است! اما متاسفانه مجلس شورای اسلامی...طی چند سال اخیر شاهد اندیشه هایی تخیلی و گاهاً غیر علمی بوده است!

تعداد کثیری از آقایان در مجالس خصوصی و عمومی خود مباحثی را مطرح می کنند که اصولاً طرح یا کارشناسی شده نیست و یا احیاناً در وظایف نماینده مجلس تعریف نشده است.

شناخت نیازهای جامعه اولین و مهم ترین محور در وظایف کاندیدای مجلس است! برای مثال طی این مدت اخیر به وفور شنیده شد که برخی ها در آرمان های خود، قسمت ویژه ای برای طرح ... ایجاد کرده اند!!! اما به راستی آیا هم اکنون شهرما به این طرح ... نیاز دارد؟

یکی از مباحث مهم دیگر،‌‌‌ بحث برنامه ریزی و هدایت طرح هاست. طی ادوار گذشته نیز به وفور دیده شده است که تعدادی از نمایندگان در ابتدا کار طرح های مفید و خوبی برای آبادانی شهر مطرح کرده اند، امّا متأسفانه هیچ برنامه ای برای تحقق اهداف خود ندارند.

کاندیدباید برای رفع تبعیض و بی عدالتی در مدیریت  کلان کشوربرنامه عملی ارایه دهدو اهداف اداره کشور براساس نیازهای مردم تنظیم کنند و برنامه مدونی برای هدایت کشور داشته باشند.

تمامی مردم  حق دارند که از امکانات موجود به اندازه کافی و بطور مساوی استفاده کنند.

یکی از آفت های نماینده که در مجلس.. نیز بسیار به چشم میخورد، بحث نماینده پلکانی است! با این معنی که در سال های اخیر نمایندگان  ، به منصب خود به چشم نردبان ترقی نگاه کرده اند و گاها نیز موفق شدند!!!یکی از مشکلات رایج پیش آمده در مورد مجلس ، بی خبری نمایندگان از قانون است.خوب است که کاندیداهای محترم پیش از هر چیزی قانون اساسی جمهوری اسلامی به خصوص وظایف نمایندگان مجلس  را مطالعه کنند. فن بیان و ارتباطات مؤثر داشته باشند تا بتوانند از حقوق مردم دفاع کنند.

نماینده مجلس باید دانش و اطلاعاتش به روز باشد یا به عبارتی اندیشه های نو و ایده های جدید داشته باشند.اهل عمل باشند و از شعارگرایی پرهیز کنند،خداجو و خدامحور باشند و از مقدسات دینی و احساسات مذهبی مردم به نفع گروه یا جناح سیاسی خود بهره برداری نکنند.

مهارت ایجاد وحدت، همدلی و وفاق  را داشته باشد.گاهاً دیده شده است که تعدادی از آقایان برای جذب آراء از وادی قومیت ها ومحله ای و طایفه ای وارد می شوند که در بسیاری از مواقع موجب ایجاد اختلاف بین مردم می شود.

اگر نگاهی به  کاندیداهای مدعی بیاندازم متوجه می شویم که اگر موفقیتی هم داشته اند در راس هرم بوده و فقط بعنوان رییس دستور داده و بقیه اجرا نموده اند .انشالله با انتخاب صحیح گامی در جهت پیشرفت و تعالی کشور برداریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار