نماینده شهرستان های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش اساسی احداث راه آهن گرگان - مشهد در توسعه شرق گلستان، گفت: اجرای این پروژه از مصوبات و پروژ های مورد تاکید رئیس جمهوری کشورمان در سفر به استان گلستان است.

 احداث راه آهن گرگان – مشهد، مورد تاکید رئیس جمهوری است

به گزارش گلستان 24 ؛ شهرام کوسه غراوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه 15 درصد از اعتبارات اجرای این پروژه از طریق فاینانس تامین می شود، افزود :مقدمات احداث راه آهن گرگان - مشهد فراهم و حتی محل استقرار کارگاه های اجرایی پروژه نیز مشخص شده است.

وی بابیان اینکه به صورت جدی پیگیر اجرای این پروژه است، اظهارداشت: درسفر آتی رئیس جمهوری به استان گلستان، یکی از موضوع های مهمی که مورد توجه قرار می گیرد، عملیات اجرایی راه آهن گرگان – مشهد خواهد بود.

به گزارش ما، رییس جمهوری قرار است در ادامه سفرهای استانی خود، به همراه تعدادی از اعضای کابینه بزودی به استان گلستان سفر کند و در این راستا جلسه هماهنگی سفر کاروان تدبیر و امید به استان گلستان عصر دیروز (دوشنبه) به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و با هدف بررسی نیازمندی ها و روند اجرای طرح ها و پروژه ها در مسیر تحقق توسعه همه جانبه و پایدار استان گلستان تشکیل شد.

نماینده شرق گلستان در مجلس با بیان اینکه عمرمفید مسکن در جهان تا 100سال میرسد اما درکلاله عمر مفید مسکن مهر تنها چهار سال است، ادامه داد: ساکنین واحدهای مسکونی احداث شده در شهر فراغی و مسکن مهر 480 واحدی کلاله به دلایل مختلف از جمله فرو نشست زمین، جانمایی نامناسب و لسی بودن خاک با مشکلات عدیده روبرو هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: با دعوت بنده چهارم اسفند ماه سال 1395، اعضای کمیسیون عمران مجلس، مدیران ارشد استانی و رئیس ستاد حوادث عیرمترقبه وزارت کشوراز نزدیک مشکلات مسکن مهر کلاله و شهر فراغی این شهرستان را مورد مطالعه قراردادند.

وی گفت: پس از این بازدید، رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه کشوراعلام کرد که 30 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی و حل مشکلات مسکن مهر کلاله و شهر فراغی اختصاص می یابد که متاسفانه با وجود پیگیری های صورت گرفته این اعتبار تا این لحظه تحقق نیافته است.

کوسه غراوی با گله مندی از عدم اختصاص اعتبار یاد شده ، تصریح کرد: موضوع را تا حصول نتیجه نهایی پیگیر هستم.

طبق گزارش ما: 130 واحد از مجموع یک هزار و 330 واحد مسکونی شهر فراغی به علت فرو نشست زمین با تخریب 20تا 80 درصد مواجه است.

شهر فراغی در سال 84 پس از سیلاب مخرب ایجاد شد که اهالی 10 روستای سیل‌زده و پیشکمر در آن ساکن هستند.

در مسکن مهر کلاله نیز 72 واحد از 10 بلوک دچار نشست و تخریب شده اند و چند سال است که ساکنین این مجتمع با مشکلات عدیده ای روبرو هستند وتاکنون بیش از بیست خانوار مجبور به ترک واحدهای مسکونی خود شده اند.

مسکن مهر کلاله با 480 واحد در قالب 80 بلوک که در زمینی به وسعت 5 و نیم هکتار احداث شده در اردیبهشت 91 افتتاح شد.

شهرستان کلاله با بیش از 130هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار