میرقاسم پور گفت: ثبت نام زائران در کاروان های حج تمتع از ساعت ۱۰ صبح فردا (جمعه ۹ اسفند) همزمان با سراسر کشور در استان گلستان آغاز می شود.

آغاز ثبت نام زائران حج تمتع از فردا

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ «سیدعلی میرقاسم پور» در خصوص این خبر گفت: تمامی دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع تا (31 فروردین 86) از ساعت 10 صبح فردا (جمعه 9 اسفند) می توانند نسبت به ثبت نام خود در کاروان های حج اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا ثبت نام از زائران به صورت غیرحضوری نیز انجام می شود، افزود: زائران می توانند با مراجعه به سامانه reserve.haj.ir ثبت نام خود را انجام دهند.

وی اظهارداشت: 13 کاروان برای اعزام زائران استان گلستان به سرزمین وحی اختصاص یافته که از این تعداد 10 کاروان اهل سنت و 3 کاروان شیعه هستند.

میرقاسم پور با بیان اینکه تمامی کاروان های استان گلستان مدینه بعد هستند، گفت: کمترین قیمت هزینه ثبت نام حج تمتع سال آینده، ۳۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و بالاترین قیمت ۳۵ میلیون و ۴۵۲ هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: در روز نخست ثبت نام زائران با داشتن اصل قبوض ودیعه گذاری و کارت ملی می توانند ثبت نام خودشان را انجام دهند.

مدیر حج و زیارت گلستان ادامه داد: پس از ثبت نام زائران در کاروان ها، تا دو هفته فرصت دارند برای قطعی کردن ثبت نام خود به کاروان های حج تمتع مراجعه کنند.

وی گفت: زائران در مرحله اول برای قطعی کردن ثبت نام خود باید 25 میلیون تومان به عنوان قسط اول پرداخت کنند و مابقی را در قسط دوم پس از عید پرداخت کنند.

میرقاسم پور سهمیه اولیه زائران حج تمتع استان را دو هزار نفر اعلام کرد و افزود: اگر کاروان های حج مربوط به دارندگان قبوض تا (31 فروردین 86) پر نشود، در (21 اسفند) تاریخ جدید برای ثبت نام دارندگان قبوض تا (15 اردیبهشت 86) اعلام می شود.

وی ادامه داد: با قرارداد صورت گرفته با شرکت هواپیمایی ایران ایر اعزام زائران به سرزمین وحی از نیمه دوم تیرماه آغاز خواهد شد.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: در کل کشور ۸۸ هزار و ۵۰۰ نفر به حج تمتع اعزام می شوند.

انتهای پیام/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار