رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: بر اساس قرارداد منعقدشده قرار بود 50 میلیون ماسک به کشور وارد شود که تمام مقدمات آن هم انجام شده بود ولی در حین بارگیری جلوی واردات این محصولات را گرفتند.

ورود 50 میلیون ماسک به بازار

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم افتتاح خط تولید با ظرفیت روزانه 38 هزار عدد ماسک نانویی ان 95، تولید انواع ژل و مواد ضدعفونی‌کننده با ظرفیت 30 هزار لیتر، تولید 4 هزار دستگاه لباس مخصوص پرستاران مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از زمان شیوع بیماری کرونا ستاد پشتیبانی مبارزه با این بیماری در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تشکیل شد و تمامی امکانات را برای مبارزه با این بیماری بسیج کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به عرضه و تقاضای صورت‌گرفته در بازار برای مواد ضدعفونی‌کننده و لوازم بهداشتی بلافاصله تمامی امکانات را بسیج کردیم تا نسبت به تولید ماسک و موادهای مورد نیاز اقدام کنند.

مخبر گفت: با توجه به نیاز کشور به وسایل بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده بلافاصله اقدامات واردات این مواد را انجام دادیم، ولی متأسفانه بعضی از کشورهای خبیث اروپایی باری که تفاهم‌نامه آن منعقد شده بود و در حال انتقال به ایران بود را جلوی آن را گرفتند و هیچ پیمانی هم جلوی کمک به همنوعش را اینطور نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدام ان‌شاءالله طی یک هفته آینده مشکل عرضه و تقاضا در بازار کشور را برای محصولات ضدعفونی‌کننده و بهداشتی حل خواهیم کرد و تا یک ماه آینده کشور در این حوزه نه تنها به خودکفایی می‌رسد، بلکه صادرات این محصولات را هم خواهیم داشت.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: در حال حاضر یک جوان کردستانی توانسته است در کارخانه خود روزی 60 هزار دست لباس پزشکی بدوزد.

مخبر بیان داشت: بعضی از کارخانجات تولید ماسک و محلول‌های ضدعفونی طی چند روز راه‌اندازی شدند و امروز 70 هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده به ظرفیت تولید کشور اضافه می‌شود و روزانه 76 هزار ماسک نانو ان95 نیز تولید خواهد شد.

وی بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته تولید دستگاه‌ها اکسیژن‌ساز است که قبلا در انحصار آمریکا بوده ولی امروز توسط شرکت‌های دانش‌بنیان بومی‌سازی شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: اقدام دیگری که صورت گرفت و از بیماری کرونا برای بنده بدتر بود احتکار مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک‌ها توسط یکسری زالوصفتان بوده است که به امید خدا کاری خواهیم کرد که بازار از این مواد اشباع شود و دیگر به کالاهای احتکارشده نیازی نباشد.

مخبر یادآور شد: این تهدید موجب شد یک فرصتی ایجاد شود و طی یک ماه آینده کشور به یک خودکفایی در این حوزه برسد و محصولات خود را حتی صادر کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار