مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: به نظر می‌رسد تا پایان اسفندماه شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان خواهیم بود و در صورتی که مردمی همراهی داشته باشند می‌توان امیدوار بود از ابتدای فروردین ماه کم کم اوضاع به حالت عادی برگردد.

تا پایان اسفند شاهد افزایش مبتلایان بیماری کرونا خواهیم بود

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ محمد دادجو صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش بار مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان اظهارداشت: به نظر می‌رسد تا پایان اسفندماه شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان خواهیم بود و در صورتی که مردمی همراهی داشته باشند می‌توانیم امیدوار باشیم از ابتدای فروردین ماه کم کم اوضاع به حالت عادی برگردد.

وی افزود: مهم‌ترین توصیه و تأکید برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 این است که در منزل بمانند و از حضور در اجتماعات و اماکن پرتردد خودداری کنند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بیان داشت: بهترین راه شکست این ویروس، قطع حلقه زنجیره انتقال بیماری به افراد دیگر است که مردم باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم اوضاع را کنترل و مدیریت کنیم.

وی به مردم توصیه کرد علاوه بر رعایت و نکات بهداشتی، الزامات قرنطینه خانگی را رعایت کنند. خریدهای مورد نیاز به صورت هفتگی انجام شود و فقط یک نفر هر چند روز یکبار برای تهیه نیازهای خانواده، از منزل خارج شود و پس از بازگشت هم نکات بهداشتی مانند شست‌وشوی دست‌ها، عدم دست دادن به اعضای خانواده، شستن لباس‌ها و استحمام را رعایت کند.

دادجو گفت: قدرت هر ویروسی از جمله کرونا در چرخش و انتقال از فردی به فرد دیگر کاهش می‌یابد و از مردم می‌خواهیم این دو هفته پیش‌رو که شرایط اپیدمی سختی داریم را با هم مدیریت کنیم.

وی افزود: انتظار داریم قدرت ویروس پس از دو هفته آینده کاهش یابد و از اوایل بهار شرایط مناسب‌تری ایجاد شود.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار