رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه از واریز ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به حساب ۱.۵ میلیون خانوار طی هفته آینده خبر داد.

واریز ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به حساب ۱.۵ میلیون خانوار طی هفته آینده

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: حدود یک و نیم میلیون خانوار توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها شناسایی شده‌اند و در هفته آینده اولین بسته حمایتی در برابر زیان‌های ناشی از کرونا را دریافت خواهند کرد.

دولت دو بسته حمایتی برای شاغلان فاقد درآمد ثابت در دستور کار دارد یکی بحث خرید اعتباری به گونه‌ای که کارگران ساختمانی و کارگران فصلی و روزمزد و دستفروشان و رانندگان تاکسی و کارگران رستوران‌ها می‌توانند یک الی دو میلیون تومان خرید اعتباری انجام دهند.

در برآورد اولیه ما حدود سه میلیون خانوار مشمول این طرح شناسایی شده اند و این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد می‌باشد و پس از ثبت نام متقاضیان و استحقاق سنجی افراد، به نوبت پرداخت خواهد شد.

در مرحله دوم حدود یک و نیم میلیون خانواری که حتی دارای درآمد متغیر هم نداشتند توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها شناسایی شده اند و در هفته آینده اولین بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد.

مبالغ دریافتی این افراد برای خانوار یک نفره ٢٠٠ هزار تومان، خانوار دو نفره ٣٠٠ هزار تومان، خانوار سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵٠٠ هزار تومان و خانوار پنج نفره یا بیشتر رقم ۶٠٠ هزار تومان خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار