فرماندار ویژه گنبدکاووس اعلام کرد: هم‌اکنون ۱۵۱ بیمار مشکوک به کرونا و سندروم شدید تنفسی هفت شهرستان واقع در شرق استان گلستان در مراکز درمانی این شهرستان بویژه دو بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و خاتم الانبیا (تامین اجتماعی) گنبدکاووس بستری هستند.

بیماران مشکوک به کرونا در گنبد به 151 نفر رسید

به گزارش گلستان 24؛ عبدالقدیر کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماران بستری در مراکز درمانی گنبدکاووس علاوه بر این شهرستان، از شهرستان‌های "رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه" نیز هستند و اقدامات درمانی برای آنها در حال انجام است.

وی اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان گلستان و منطقه شرق آن بویژه در یک هفته اخیر، روند بستری بیماران مشکوک به این ویروس رو به افزایش بوده و در این مدت ۲۵ بیمار نیز پس از بهبودی کامل، از مراکز درمانی گنبدکاووس ترخیص شدند.

کریمی اضافه کرد: روند صعودی شمار بیماران مشکوک به کرونا یا سندروم شدید تنفسی در منطقه شرق گلستان، نیاز مراکز بیمارستانی گنبدکاووس به دستگاه‌های تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) را افزایش داده و هم اکنون به حداقل ۳۰ دستگاه نیاز داریم.

وی تصریح کرد: در چند روز گذشته ۱۶ دستگاه تنفس مصنوعی با کمک نیکوکاران منطقه بویژه خیرین گنبدی تهیه شده است و در انتظار تامین بقیه نیاز مراکز بیمارستانی گنبدکاووس از سوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان هستیم.

کریمی با قدردانی از تلاش‌های کادر پزشکی و پرستاری مراکز درمانی گنبدکاووس بویژه دو بیمارستان‌ پیامبر اعظم و خاتم الانبیا، افزود: به دلیل خستگی مفرط و ضرورت استراحت و تجدید قوای این عزیزان که به بیماران شرق گلستان خدمات می‌دهند، نیازمند حضور کادر پزشکی و پرستاری از مراکز درمانی شرق استان هستیم که در این خصوص با رییس دانشگاه علوم پزشکی رایزنی شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر درخواست مساعدت نیروی انسانی (پرستار و پزشک)، مراکز درمانی گنبدکاووس به سایر تجهیزات پزشکی مانند مانیتورینگ، سی‌تی‌اسکن، لباس گان، ماسک ضد ویروس و معمولی، دستکش و دارو نیاز دارند که دانشگاه علوم پزشکی گلستان بایستی این اقلام را در اختیار مراکز درمانی این شهرستان قرار دهد.

کریمی به مصوبه اخیر ستاد مقابله با ویروس کرونا استان گلستان درخصوص محدودیت فعالیت برخی صنوف نیز اشاره کرد و اظهار داشت: براساس این مصوبه، فعالیت تمامی مشاغل به جز نانوایی‌ها، قصابان، مرغ‌فروشان، میوه و تره‌بار، خشکبار، لبنیات، مشاغل فنی و بهداشتی و درمانی از امروز (دوشنبه ۱۹ اسفند) فقط در فاصله زمانی ساعت ۱۲ تا ۱۸ هر روز فعال بوده و در باقی ساعات روز تعطیل خواهند بود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر ضرورت رعایت بیشتر توصیه‌ها و هشدارهای متولیان بهداشت و درمان از سوی مردم، بویژه ماندن در خانه و خضور نیافتن در مراکز شلوغ و پرتردد شهری، ادامه داد: از امروز چهار ایستگاه کنترل سلامت شهروندان در نقاط شلوغ این شهر راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: عملیات ضدعفونی کردن معابر شهری و روستایی و اماکن عمومی آنها نیز توسط شهرداری‌ها، دهیاران و برخی تشکل‌های مردمی شهرستان گنبدکاووس نیز به صورت مستمر درحال انجام است.

نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان در هفت شهرستان گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه واقع در شرق این استان سکونت دارند که ۳۵۰ هزار نفر آنها فقط در شهرستان گنبدکاووس زندگی می‌کنند.

همچنین براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، تا الان ۳۱ نفر از مردم این استان به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار