رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از سیر نزولی شیوع کرونا در گلستان خبرداد و گفت: در حال حاضر کمتر از ۳۰۰ نفر در بیمارستان های گلستان بستری هستند.

آغاز شیب نزولی ویروس کرونا در گلستان!

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛  عبدالرضا فاضل صبح یکشنبه در خصوص آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در گلستان با اشاره به سیر نزولی شیوع کرونا در استان، اظهارکرد: از اول فروردین به یک شیب نزولی باثبات رسیدیم و طی روزهای اخیر، جز در ۱۵ فروردین پیک مجددی را شاهد نبودیم.

وی توضیح داد که افزایش میزان مراجعات در ۱۵ فروردین به دلیل ازدحام مردم در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه بوده است.

فاضل گفت: طی روزهای اخیر بار بیمارانی که به بیمارستان های مراجعه می کنند به یک چهارم پیک (هفته سوم اسفندماه)، رسیده و در حال حاضر کمتر از ۳۰۰ نفر در بیمارستان های گلستان بستری هستند.

وی بیان کرد: بیمارانی که هم اکنون به بیمارستان ها مراجعه می کنند به بدحالی زمان پیک بیماری نیستند.

فاضل تصریح کرد: اقدام خوبی در زمینه غربالگری با کمک نیروهای داوطلبی و بسیج مردمی و سپاه انجام شد و تقریباً جز در گرگان، سایر شهرهای استان ۱۰۰ درصد غربالگری شدند.

وی تصریح کرد: در غربالگری ۱۰ روزه (از پنج الی ۱۵ فروردین) یک در هزار مورد علائم مشکوک مشاهده شد که جمعیت هزار و ۹۰۰ نفری را تشکیل می دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که این تعداد جدای از پنج هزار و ۷۰۰ بیماری هستند که در بیمارستان های استان طی این مدت بستری شده اند.

طبق گفته فاضل ۲۷۰ مرگ ناشی از کرونا در گلستان اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار