نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: زکات بخشی از برنامه دین مبین اسلام برای از میان برداشتن فقر و تنگدستی است و برای ترویج این حکم الهی باید همگان تلاش کنند.

زکات بخشی از برنامه اسلام برای رفع فقر در جامعه است

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ زکات بخشی از برنامه دین مبین اسلام برای از میان برداشتن فقر و تنگدستی است و برای ترویج این حکم الهی باید همگان تلاش کنند.

آیت ا.. نورمفیدی در جلسه شورای زکات استان گلستان افزودند: نماز و زکات علاوه بر اینکه جنبه فردی دارند یک جنبه عمومی در جامعه دارد و همه مردم باید تلاش کنند این فرایض دینی در جامعه جاری شوند و مسئولان امر زکات هم  ضمن مکلف کردن خود به امر و فرمان خدا بدانند یک مسئولیت مهم در قبال ترویج فرایض اسلامی دارند وباید به موضوعاتی که این امر را تقویت و در مردم ایجاد انگیزه  می کند توجه ویژه داشته باشند تا همه با تمام وجود این امر مهم را درک کنند و بدانند زکات بخشی از برنامه اسلام برای رفع فقر وحفره هایی است که در جامعه ایجاد شده است، همه باید نسبت به رواج آن در بین مردم و بیان اهمیت  آن اهتمام داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید بر اهمیت فریضه زکات اضافه کردند:در آیات قرآن کریم و روایات اسلامی و سیره اهل بیت (ع)، زکات از فرائض مهم اسلامی است و احیاء زکات و گسترش این حکم الهی نه تنها به عنوان یک تکلیف فردی بلکه به عنوان یک فریضه همگانی است و همانگونه که  درباره نماز همگان مسئول هستند و اسلام به ما می گوید ضمن خواندن نماز خود باید به دنبال اقامه و ترویج آن در جامعه هم باشید، زکات هم همین جایگاه را دارد و ما باید به عنوان یک مکلف به تکالیف اسلامی خودمان در مقابل خداوند متعال و فرائض دینی عمل کنیم.

ایشان با اشاره به اینکه وقتی خداوند به پیامبر (ص) می فرماید در زمان گرفتن زکات به  زکات دهندگان درود بفرستید، گفت: در قبال جمع آوری زکات از مردم  تشکر و از خداوند متعال برای زکات دهندگان دعای خیر مسئلت کنید.

آیت الله نورمفیدی شرایط امروز جامعه وآسیب های اقتصادی کرونا را مهم برشمرد و افزود: با آسیب های ایجاد شده یک انگیزه قوی را در جامعه ایجاد کنید و به مردم بگویید با عمل به تکلیف الهی خویش در امر زکات برای یاری مردم و رفع مشکلات اقتصادی  آنها  قدم بردارید که این امر خشنودی خداوند را در پی خواهد داشت.

امام جمعه گرگان افزودند: موضوع زکات ازامور مهم و مورد تاکید دین مبین اسلام است و مسئولان احیاء این فریضه بزرگ باید در میدان عمل با آگاهی بخشی به مردم و ارائه اطلاعات صحیح نسبت به اعتماد سازی در بین آحاد جامعه اهتمام داشته باشند و صدا و سیما نیز در این راه می تواند نقش مهمی ایفا کند و ضمن گفتگوهای جداگانه با زکات دهندگان و انگیزه آنها در این راه خیر وهمچنین مصاحبه با  ائمه جمعه و جماعات در راستای تبلیغ و ترویج  این عمل مهم و تاثیرگذار در جامعه  تلاش کند.

آیت ا... حاج سید کاظم نورمفیدی اشاره کردند:  باید به مردم برای استفاده صحیح از زکات در جامعه اطمینان ببخشیم و این اعتماد سازی یقینا مهم ترین مسئله در امرتبلیغ و ترویج برای احیاء زکات خواهد بود و ضمن اعتماد سازی در زمینه هزینه های زکات، باید برای مردم تبیین کنیم آنهایی که درامر زکات زحمت می کشند صرفا برای رضای خدای قدم بر می دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار