با توجه به وقوع سیل در اول فروردین سال 98 که منجر به صدمات بسیاری در زیرساختهای ارتباطی شهرستان از جمله کابلها و مفاصل ارتباطی شده است هدف بر روی تامین امکانات مناسب مخابراتی و ارائه سرویسها و خدمات مطلوب قرار گرفته است .

15 سایت جدید تلفن همراه در شهرستان آق قلا راه اندازی خواهد شد

به گزارش گلستان 24 از آق قلا؛ رمضان تاجیک  نژاد رئیس اداره مخابرات شهرستان آق قلا با اعلام این مطلب گفت: یکی از اولویتهای اصلی کارکنان مخابرات آق قلا اخذ رضایت مندی و تکریم ارباب رجوع بوده که با تاکید بر شعار سال 99 مخابرات منطقه گلستان که همان " توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات به مشتریان " میباشد ،  رفع خرابیهای کابلی در کوتاهترین زمان ممکن انجام شده است و عمر قطعی واختلال در ارتباطات را به حداقل رسانده است .

وی با اشاره به اینکه حجم گسترده جغرافیایی این منطقه  باعث پراکندگی مراکز روستایی شده است گفت : بیش از 60 درصد جمعیت شهرستان در روستا ساکن میباشد بطوریکه این شهرستان دارای 29 مرکز روستایی است که 85 روستای اقماری تحت پوشش را داراست  و این مسئله موجب شده تا همت بیشتری و عزم جدی تری در ارائه خدمات به مشتریان علی الخصوص مناطق روستایی صورت گیرد .

رییس اداره مخابرات شهرستان آق قلا با اعلام  تعداد 33000 خط تلفن ثابت مشغول بکار و همچنین حدود 3631 خط دیتای فعال  افزود : حدود 95 درصد روستاهای این شهرستان مجهز به سرویس  اینترنت بر بستر سیم و کابل مسی میباشند  که یکی از شاخصهای مهم مبنی بر عملکرد مطلوب  مخابرات آق قلا  است.

وی افزود : ساختار این شهرستان بدلیل نزدیک بودن به نقطه مرزی از اهمیت خاصی برخوردار است و  راه ترانزیت بین المللی و راه ریلی باعث شده که ارتباطات در این منطقه دارای حساسیت خاص باشد که در پی آن موظف به ارائه امکانات مناسب هستیم بطوریکه با اجرای طرحهای برنامه ریزی شده در این زمینه امکانات فنی مورد نیاز د رهمه نقاط این شهرستان تا نقطه صفر مرزی از جمله فیبر نوری و رادیویی و پوشش دهی  90 درصدی تلفن همراه  فراهم شده است .

مهندس رمضان تاجیک نژاد در خصوص اجرای عملیات توسعه ارتباطات سیار د راین شهرستان گفت : با راه اندازی 15 سایت جدید تلفن همراه  پوشش صددرصدی ارتباطات سیار را در سطح شهرستان خواهیم داشت .

وی در خصوص اهم فعالیتهای انجام شده  درسال 98 و 99  به  برقراری ارتباط بین روستایی قره لی و قره تپه اشاره کرد و گفت : بعد از چند سال قطع ارتباط این دو روستا  موفق شدیم که با اجرای پروژه ای موفقیت آمیز و حمایت و همکاری نیروهای ستادی نسبت به تامین ارتباط مناسب اقدام نموده و هم اکنون هر دو روستا به واسطه ارتباط مخابراتی برقرار شده از خدمات و سرویسهای مورد نیاز بهره مند میباشند.

مهندس تاجیک  تبدیل 4 مرکز روستایی به کافو نوری   و برگردان آنها در قالب طرح مولد سازی ،  نصب 2 دستگاه کافو نوری به منظور کاهش و رفع خرابیهای حادثه سیل 98 ، اجرای طرح فیبرنوری شهرک صنعتی اترک و نصب یک دستگاه کافو نوری جهت ارتباط ویس و دیتا د رآن شهرک را نمونه ای از فعالیتهای مخابرات آق قلا دانست که به سرانجام رسیده است .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در راستای اهداف مخابرات منطقه گلستان ، تلاش بی وقفه و مجدانه داشته و از تمامی پتانسیل مجموعه ، به منظور همراهی با پروژه توسعه مخابرات در استان استفاده خواهد نمود .

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار