این زن که "راقیه ابراهیم" نام داشت در مصر متولد شد. وی با آغاز معروفیتش در دهه چهل قرن گذشته خدمت وی به رژیم صهیونیستی پررنگ تر شد به نحوی که درپی اعلام تشکیل رژیم جعلی اسرائیل در سال 1948 یهودیان مصر را برای مهاجرت به اراضی اشغالی فلسطین تحریک می کرد.

ردپای بازیگر زن مصری در قتل دانشمند هسته‌ای

این زن که "راقیه ابراهیم" نام داشت در مصر متولد شد. وی با آغاز معروفیتش در دهه چهل قرن گذشته خدمت وی به رژیم صهیونیستی پررنگ تر شد به نحوی که درپی اعلام تشکیل رژیم جعلی اسرائیل در سال 1948 یهودیان مصر را برای مهاجرت به اراضی اشغالی فلسطین تحریک می کرد.
اسم اصلی راقیه ابراهیم " راشل آبراهام لِوی " است که روز 22 ژوئن 1919 در خانواده ای یهودی در محله معروف یهودیان شهر قاهره به دنیا آمد.

alalam_635529768340685936_25f_4x3

وی ابتدا به فروش البسه اشتغال داشت و برای شاهان وشاهزادگان خیاطی می کرد و همین امر خوی بلندپروازی را در وی تقویت کرد.
راشل پس از پایان تحصیلات دبیرستان وارد عرصه سینما شد و با بازیگری در فیلم " قربانیان "، ستاره بختش طلوع کرد .
راشل با وجود تولدش در مصر، دشمن اعراب و به ویژه فلسطینی ها بود و از بازیگری در نقش یک مصری که می خواست به ارتش مصر ملحق شود و با رژیم صهیونیستی بجنگد امتناع کرد.
* قتل دانشمند هسته ای مصری
راشل سال 1954 پس از طلاق گرفتن از شوهر مصری اش " مصطفی والی " به آمریکا سفر کرد در حالی که متهم به دست داشتن در ترور یک دانشمند هسته ای زن به نام " سمیره موسی " در سال 1952 بود .
گفته می شد که راشل عامل موساد (سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی) برای ترور سمیره بود زیرا سمیره با پیشنهاد اخذ تابعیت آمریکایی و همکاری با مراکز علمی آمریکا مخالفت کرده بود.
شک و تردیدهایی درباره صحت این گفته وجود داشت تا اینکه " ریتا دیوید توماس" نوۀ راشل از شوهر آمریکایی و یهودی تبارش اخیراَ صحت این گفته را تأیید کرد و مهر تأیید بر دست داشتن راشل در ترور سمیره زد  .
 

alalam_635529772762958119_25f_4x3

ریتا اذعان کرد که راشل روابط صمیمی با سمیره داشت و با بررسی یادداشت های شخصی راشل که در میان کتاب های قدیمی خود در آپارتمانش در کالیفورنیا پنهان کرده بود ، می توان این روابط را کشف کرد .
ریتا اعلام کرد که مادربزرگ جاسوسش با سوء استفاده از روابط صمیمی با سمیره، نقش اساسی در ترور این دانشمند هسته ای ایفا کرد زیرا راشل به خانه سمیره تردد می کرد .
به گفته ریتا، راشل کلید خانه سمیره را دزدید و کپی آن را به یکی از عوامل موساد در مصر داد و یک هفته بعد که راشل و سمیره برای صرف شام به رستوران رفته بودند ، عوامل موساد وارد خانه و آزمایشگاه سمیره شدند و از همه وسایلش عکسبرداری کردند .
موساد از طریق راشل به سمیره پیشنهاد اخذ تابعیت آمریکایی و اقامت در آمریکا و همکاری در مراکز علمی آمریکایی را پیشنهاد کرده بود؛ ولی سمیره این پیشنهاد را نپذیرفت و راشل را از خانه اش بیرون کرد و راشل نیز وی را تهدید کرده بود که نپذیرفتن این پیشنهاد عواقب ناگواری خواهد داشت .
سمیره برای تکمیل تحصیلات به آمریکا رفته بود و در آنجا دوستی داشت که این دوست، راشل را از همه حرکات و سکنات سمیره مطلع می کرد و راشل از طریق همین دوست فهمید که سمیره به یکی از مراکز هسته ای آمریکا رفته است؛ لذا موساد را مطلع کرد و با دریافت دستورات لازم از موساد اقدام به ترور سمیره در روز 15 اوت 1952 کرد .
راشل در آمریکا ماند و به تجارت پرداخت و با شوهر آمریکایی خود شرکتی فیلم سازی تأسیس کرد و سرانجام روز 13 دسامبر 1978 مرد.

- See more at: http://fa.alalam.ir/news/1653975#sthash.ric17DLG.dpuf

ارسال نظر

آخرین اخبار