رییس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تاکید کرد: واحدهای مجازی که زیر نظر این اتحادیه فعالیت می‌کند اجازه ندارند برای مراسم عروسی عکاس آقا بفرستند.

عکاسی عروسی برای آقایان ممنوع!

به گزارش گلستان24،رییس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تاکید کرد: واحدهای مجازی که زیر نظر این اتحادیه فعالیت می‌کند اجازه ندارند برای مراسم عروسی عکاس آقا بفرستند.

منوچهر باستانی موغاری اظهار کرد: قیمتی که برای عکس گرفتن در آتلیه‌ها تعیین می‌شود به طور مرسوم توافقی است و براساس کیفیت کار عکاسان این قیمت متغیر است.

وی با بیان این که به طور معمول افراد پس از دیدن نمونه‌های کار براساس کیفیتی که مدنظر آنهاست قیمتی را به صورت توافقی با آتلیه هماهنگ می‌کنند، گفت: اما نکته‌ای که همواره باید مدنظر داشت آنکه با هر قیمتی و هر کیفیتی که آتلیه انتخاب می‌شود حتما جواز داشته باشد، چرا که در غیر این صورت امکان رسیدگی به تخلفات وجود ندارد.

رییس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران ادامه داد: در موارد متعدد شکایت‌هایی به اتحادیه ما ارجاع داده می‌شود که گاه ممکن است از فرد هیچ آدرس و نشانی در دست نباشد، چرا که عده‌ای بدون مجوز برای مدتی در یک محل فعالیت می‌کنند و پس از آن محل خود را عوض می‌کنند. در چنین شرایطی اطلاعات مربوط به آنها هیچ کجا ثبت نشده و اگر فردی هم تخلفی کرده باشد راهی برای یافتن او وجود ندارد، اما واحدهای جوازدار حتی در صورت جابه‌جایی اطلاعات خود را در اتحادیه به ثبت می‌رسانند و برهمین اساس کمتر ممکن است در این زمینه دچار مشکل شوند.

باستانی موغاری همچنین عنوان کرد: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد آنکه طبق قوانین موجود لازم است عکاسان عروسی حتما خانم باشند و واحدهای با جواز نیز همه این مساله را رعایت می‌کنند. حتی برای نشان دادن نمونه کار نیز تنها عکس‌ها به عروس و خانم‌ها داده می‌شود.

وی با بیان این که تکنیک‌های عکاسی و فیلمبرداری هم به طور دائم در حال تغییر و پیشرفت است، اظهار کرد: با توجه به شیوه‌ای که برای عکاسی و فیلمبرداری در نظر گرفته می‌شود، قیمت‌های آنها نیز متفاوت خواهد بود اما در مجموع قیمت‌های این صنف رقم‌های بسیار بالایی نیست چرا که در موارد متعدد کسادی بازار موجب می‌شود اعضای ما حتی با قیمتی پایین تر از نرخ مرسوم به عقد قرارداد بپردازند.

رییس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران همچنین یادآور شد: از سوی اتحادیه برای تایید کیفیت فنی افرادی که علاقه‌مند به دریافت مجوز هستند امتحان فنی گرفته می‌شود و در صورتی که افراد مهارت لازم را نداشته باشند از ارائه‌ی جواز به آنها خودداری می‌شود.

باستانی موغاری همچنین عنوان کرد: در حال حاضر در تهران حدود 1400 تا 1800 واحد عکاسی و فیلمبرداری جوازدار وجود دارد.

منبع:فردا

ارسال نظر

آخرین اخبار