وب سایت «ندای یک بسیجی عاشق» نوشت:

به نقل از “ندای یک بسیجی”: بر اساس اطلاعات واصله خانواده قاتل شهید علی خلیلی طلبه شهید امر به معروف و نهی از منکر تاکنون بارها از خانواده شهید خلیلی برای بخشش فرزند خود درخواست کرده‌اند...

تهدید خانواده قاتل به خانواده شهید خلیلی

 بر اساس اطلاعات واصله خانواده قاتل شهید علی خلیلی طلبه شهید امر به معروف و نهی از منکر تاکنون بارها از خانواده شهید خلیلی برای بخشش فرزند خود درخواست کرده‌اند اما خانواده شهید هیچ تصمیمی برای بخشش قاتل ندارند.

 
از هیچ تلاشی برای حمایت از خانواده شهید خلیلی فروگذار نمی‌کنیم
 
“حامد صفری” یکی از وکلای خانواده شهید خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این باره گفت: پیگیری پرونده شهید خلیلی و حمایت از خانواده وی را کمترین وظیفه خود در قبال اقدام ارزشی و انسانی آن شهید بزرگوار می‌دانیم و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.
وی اضافه کرد: در صورت وجود دلایل و نشانه‌هایی مبنی بر تهدید خانواده قاتل نسبت به خانواده شهید خلیلی، اقدم قضایی لازم را انجام خواهیم داد و از مسئولان نیز انتظار حمایت داریم.
 
خانواده شهید، هیچ تصمیمی برای بخشش قاتل ندارند
“امیررضا جمیشدی” از نزدیک‌ترین دوستان شهید خلیلی و خانواده وی نیز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به درخواست‌های مکرر خانواده قاتل شهید خلیلی مبنی بر بخشش قاتل گفت: این درخواست‌ها در ابتدای امر، حالت حق به‌جانب و طلبکارانه داشتند اما پس از تذکرات لازم، آن‌ها درخواست خود را به صورت محترمانه‌تر و مسالمت‌آمیزتر مطرح کردند.
وی افزود: این درخواست‌ها همچنان ادامه دارد ولی خانواده شهید، هیچ تصمیمی برای بخشش قاتل ندارند.
جمشیدی اضافه کرد: چندی پیش یک شب قبل از ولادت حضرت علی اکبر(ع)، خانواده و بستگان قاتل با یک خودروی وانت پر از  میکروفون و باند، به در خانه شهید خلیل آمدند و با صدای بلند مشغول قرائت زیارت عاشورا شدند تا از این طریق خانواده شهید و به ویژه مادر ایشان را تحت تأثیر قرار دهند و بتوانند از آن‌ها کسب رضایت کنند. پدر شهید با من تماس گرفت و اوضاع را به اطلاع من رساند. من خودم را به سرعت به خانه شهید رساندم و دیدم که بستگان قاتل با لحنی بی‌ادبانه، توهین‌آمیز و حق به‌جانب، از خانواده شهید رضایت می‌خواهند. من به آن‌ها تذکر دادم که هر چه سریع‌تر به ماجرا پایان دهند و بی‌آنکه حرمت خانواده شهید پایمال شود درخواستشان را مطرح کنند وگرنه قضیه را از طریق قضایی پیگیری می‌کنیم که پس از آن، خواهر و بردار قاتل از رفتارشان عذرخواهی و درخواستشان را به صورت مودبانه مطرح کردند.
وی افزود: البته این درخواست‌ها همچنان ادامه دارند اما خانواده شهید و بخصوص مادر شهید خلیلی که از رسانه‌ای شدن مزاحمت‌ها برای خانواده گله‌مندند، تا این لحظه هیچ تصمیمی برای گذشت ندارند و بعید می‌دانم که رضایت بدهند زیرا در صحبتی که با پدر شهید داشتم، ایشان می‌گفتند اگر رضایت بدهم آن‌هم به خاطر تهدیدهای خانواده قاتل، ارزش کار پسرم کم می‌شود.

 

جمشیدی همچنین تصریح کرد: بحثی که در رسانه‌ها مبنی بر تهدیدهای فراوان خانواده قاتل نسبت به خانواده شهید خلیلی مطرح شده، مربوط به الآن نیست و قبلاً این تهدیدها چند بار صورت گرفته بود که آن‌ها تذکرات لازم را دریافت کردند و رفتار خود را تغییر دادند.
جمشیدی در پایان به این نکته نیز اشاره کرد که جمعی از دوستان شهید خلیلی در دانشگاه امام صادق(ع) که تحصیلات حقوقی دارند و به مشاغل قضایی مشغول هستند، به صورت فی سبیل الله پیگیری امور حقوقی و قضایی پرونده شهید خلیلی را بر عهده گرفته‌اند که این پیگیری هنوز نیز ادامه دارد.
 
پدر شهید: تهدید نشده‌ایم
 
خبرنگار ما بلافاصله پس از زمان انتشار خبر تهدید خانواده شهید علی خلیلی با پدر این شهید بزرگوار تماس گرفته و ماجرا رااز وی جویا شد.
 
ولی پدر شهید خلیلی در این تماس تلفنی، هرگونه تهدید از سوی خانواده قاتل فرزندش را رد کرد.
 
باشگاه خبرنگاران، در ادامه پیگیری‌هایش قضیه را از اداره کل حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز جویا شد که مسئولان امر، ضمن ابراز بی‌اطلاعی از تهدیدهای صورت گرفته گفتند که تا قبل از اعلام شکایت خانواده شهید خلیلی، اداره کل حقوقی نمی تواند هیچ اقدام قضایی و قانونی در این زمینه انجام دهد اما به محض شکایت آن‌ها مبنی بر تهدید از سوی خانواده قاتل، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر

آخرین اخبار