تجربه زندگی عالی و هیجان انگیر در خوابگاه

 

تجربه زندگی عالی و هیجان انگیر در خوابگاه

زندگی پر جنب وجوش امروزه با مشغله­های متفاوت کاری یا تحصیلی، خواه ناخواه فرد را به اقامت کوتاه مدت یا بلند مدت در خوابگاه شهر­ها یا کشورهای دیگر مجبور می­کند. به همین دلیل نیاز است با اقامت­های کوتاه مدت و بلندمدت در خوابگاه­ها، اقامتگاه­ها و پانسیون­های کارمندی دانشجویی خودگردان در شهرهای مختلف آشنا باشید.

000

اقامت در این نوع خوابگاه­ها در شهرهای کوچک یا بزرگ چگونه است؟ و چه تجربیاتی با خود به همراه خواهد داشت؟ باید این نکته را بدانیم که انتخاب­های افراد تجربیات زندگی آنها را می­سازد. این نکته در تمام ابعاد زندگی صادق است.

پس حتما اقامت در خوابگاه­ها، اقامتگاه یا پانسیون­ها چه برای کوتاه مدت یا بلند مدت می­تواند تجربیات و خاطرات شیرینی را در یک سطح و کیفیت خوب و مطلوب برای شما به ارمغان ­آورد.

dfdsfdsfsdfds

تجربیات شیرین:

یکی از هیجان­انگیز ترین تجربیات هر انسانی ملاقات با افراد جدید و آشنا شدن با آنها و امتحان کردن مواردی که قبلا در زندگی­اش با آن روبه رو نشده است. از این رو قابل توجه است بدانیم که زندگی در خوابگاه­های دانشجویی کارمندی یکی از کارهایی است که از روال همیشگی زندگی دور بوده و یک تجربه ی جدید به حساب می­آید.

و در این تجربه با شرایط و اتفاقاتی روبه رو می­شود که هیچ وقت تصور نکرده که یک روز به اجبار یا به اختیار با آن مواجه می­شود. اما زندگی در خوابگاه پسرانه یا دخترانه چه برای کار یا تحصیل، فرصتی فراهم می­کند تا افراد با این شرایط روبه شوند و به ماجراجویی بپردازند. اتفاقاتی که بین جمع­های دوستانه پیش می­آید، سختی و دلتنگی دوری از خانه را نه تنها تسکین می­دهد بلکه لحظات شیرین و پر از خاطره­ای برای افراد به وجود می­آورد که همیشه در خاطرش خواهد ماند.

اما لازم است در این راه اصول و قواعد زندگی در خوابگاه دخترانه تهران و یا سایر خوابگاه ها را بیاموزیم و رعایت کنیم. پس برای داشتن یک تجربه و اقامت خوب باید حواسمان به رفتارهای اجتماعی نیز باشد. چرا که زندگی در جمعی که افراد با فرهنگ­های متفاوت و اخلاق و رفتارهای متفاوت قرار دارند کار را کمی سخت­تر می­کند اما همین یک مزیت محسوب می­شود. زیرا با پذیرش این که افراد فرهنگ­های متفاوتی دارند و با داشتن زندگی مسالمت­آمیز در کنار این افراد،

در دراز مدت شاهد تأثیرات آن بر روی زندگی فردی و اجتماعی خود خواهید بود. در طی اقامت در خوابگاه­ها، پانسیون­ها و اقامتگاه­های دانشجویی کارمندی دخترانه و پسرانه با همه این افراد مواجه خواهید شد. ممکن است با افرادی رودرو شوید که در ابتدا نتوانید آنها را درک کنید و همچنین قادر به برقراری ارتباط خوب با آنها نباشید، اما پس از مدتی اقامت در خوابگاه­های خودگردان و در کنار این افراد یادخواهید گرفت که اختلاف سلیقه­ها را بپذیرید و یک زندگی مسالمت­آمیز را تجربه کنید.

ddd

خلق خاطرات خوب، ایجاد ارتباط قوی

شاید بهترین توصیه برای افرادی که زندگی در خوابگاه­های خودگردان را تجربه می­کنند، آینده نگری باشد. مفهوم این جمله کاملا واضح است. افراد برای اینکه بتوانند یک زندگی مسالمت­آمیز داشته باشند و زندگی خوبی را در کنار هم تجربه کنند، لازم است که به عقاید هم و به فرهنگ­های متفاوت همدیگر احترام بگذارند.

نباید شرایط زندگی در خوابگاه را با خانه یکسان دانست. اما با داشتن کمی انعطاف­پذیری می­توان در خوابگاه هم صمیمتی مانند آن صمیمیتی که در خانه وجود دارد نیز تجربه کرد و دوستان در خوابگاه را مانند خانواده ی دوم خود دانست.

اما چگونه این صمیمیت اتفاق می­افتد؟ برای مثال اگر برای دفعات معدودی یکی از هم­اتاقی­ها نیاز دارد تا ساعتی از شب بیدار باشد و لامپ را روشن بگذارد، نباید مثل یک دیوار با سفتی و سختی با او برخورد کرد و قوانین اتاق را به او یادآور شد. بلکه در این شرایط استثنایی می­توان کمی انعطاف از خود نشان داد و با او همدلی کرد.

به این ترتیب روی هم­دلی او در آینده حساب باز کرد. ضمنا همین کارهای به ظاهر ساده می­تواند باعث ایجاد حس همدلی و همدوستی بین شما گردد و به ایجاد یک ارتباط صمیمی و دوستانه کمک کند. باید این نکته را بدانید که ساختن یک فضای صمیمی و راحت مانند یک خانواده در خوابگاه­ها، اقامتگاه­ها و پانسیون­های کارمندی دانشجویی دخترانه و پسرانه به صبر و تحمل، ازخودگذشتگی و ایجاد همدلی میان اعضای اتاق بستگی دارد. و در این صورت است که می­توان تجربه­ای شگفت انگیز و شاد و صمیمی را در خابگاه­ها تجربه کرد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار