وبلاگ "البرزبان" نوشت:

مقام معظم رهبری که با مکرهای نخ نمای دشمن آشناست چندین مرتبه به‌صورت صریح این نکته را گوشزد نموده‌اند که به‌هیچ‌وجه اجازه بازرسی از مراکز نظامی داده نمی‌شود؛ اما بعضی‌ها دوست دارند که گوش‌هایشان نشنود.

خطر بازرسی! واقعیتی که انکار می کنند

سیستمهای جاسوسی و اطلاعاتی دنیا علاقه خاصی در به دست آوری اطلاعات نظامی کشورها دارند. آن‌ها دوست دارند حتی از تعداد و مکان فشنگ‌های کشورهای رقیب آگاه باشند. به همین دلیل طبقه‌بندی اطلاعات برای اولین بار در سیستمهای نظامی دنیا به راه افتاد. در این جریان اطلاعات نظامی با توجه به میزان اهمیتی که داشتند با ممنوعیت گستره انتشار مواجه می‌شدند؛ تا آنجا که انتشار اخبار طبقه‌بندی‌شده جرم تلقی شده و در دادگاه‌های صالحه مورد بررسی قرار می‌گرفت و گاه تا حکم اعدام نیز برای ناشر اخبار سری در نظر گرفته می‌شد.

در بین اطلاعات نظامی شاید پراهمیت‌ترین موضوع گرای جغرافیایی انبارهای تسلیحاتی و مراکز لجستیکی باشد موضوعی که در دنیای نبرد نامتقارن امروز بی‌توجهی به آن کشورها را ضربه‌پذیر کرده و به‌سادگی از پای درمی‌آورد.

سال 2002 بود که زمزمه‌های وجود سلاح‌های نامتعارف در عراق و خطر استفاده صدام از این سلاح‌ها عراق را در اذهان عمومی جهان به خطر اول منطقه تبدیل کرد و در پی آن بحث بازرسی‌های گسترده از عراق مطرح شد. صدام که دیگر یارای جنگ نداشت و عمده توان خود را در جنگ‌های منطقه‌ای ازدست‌داده بود با بی سابقه ترین بازرسی‌ها از مراکز نظامی و موشکی خود موافقت نمود. در پی این بازرسی‌ها موشک‌های الثمود که تنها برگ برنده صدام در مقابل قدرت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای بود با فشارهای امریکا نابود شد و نقشه سایر مراکز تسلیحاتی عراق در اختیار امریکا قرار گرفت. انبارهای موشکی صدام که در زمان جنگ سرد و بعدازآن با خرید تسلیحات از روسیه و امریکا پرشده بود حالا سیبل خوبی برای آتش‌بازی‌های آمریکایی بود.

حالا زمان آن رسیده بود تا یک‌مهره سوخته حذف شود و با یک حمله محدود این سگ خانگی که حالا پاچه صاحب خود را گرفته بود از پایی دربیایید. نتیجه آن‌که در یک حمله چندساعته تمام توان نظامی صدام نابود شد و دیکتاتور بغداد به تاریخ پیوست.

در جریان یمن نیز دقیقاً همین برنامه اتفاق افتاد منصور هادی که با فشار گروه‌های مردمی مجبور به ترک قدرت شده بود پیش از ترک صنعا نقشه تمام مراکز نظامی و تسلیحاتی یمن را با خود به ریاض برد تا با خوش‌خدمتی به شاه سعودی آخور گرم و نرمی برای خود فراهم کند. وی با در اختیار دادن اطلاعات مراکز حساس نظامی در یمن عملاً دست سعودی‌ها برای نابودی توان نظامی یمن به دست برتر تبدیل نمود و در همان روزهای اول بسیاری از مراکز تسلیحاتی یمن موردحمله قرار گرفت و حالا مردم یمن مانده‌اند و جنگی که باید با سبک‌ترین سلاح‌ها و موشک‌های دست‌ساز آن را اداره کنند.

این نقشه نخ‌نما این بار برای کشور ایران ریخته شده است. کدخدا که می‌خواهد همه را تحت سیطره خود دربیاورد این بار قصد سرک کشی به مراکز نظامی ایران و تهیه نقشه از چینش سایت‌های تسلیحاتی ایران دارد؛ و متأسفانه بعضی که الفبای اصول امنیتی را بلد نیستند به‌راحتی همان حرف‌ها را در داخل تکرار نموده و بحث اجازه بازرسی از اماکن نظامی را به شیوه‌های گوناگون مطرح می‌کنند. الفاظی مثل بازرسی با چشم‌بسته، بازرسی مدیریت‌شده و الفاظی از این قبیل.

مقام معظم رهبری که با مکرهای نخ نمای دشمن آشناست چندین مرتبه به‌صورت صریح این نکته را گوشزد نموده‌اند که به‌هیچ‌وجه اجازه بازرسی از مراکز نظامی داده نمی‌شود؛ اما بعضی‌ها دوست دارند که گوش‌هایشان نشنود.

جالب است که نمونه‌های تاریخی مطرح‌شده مربوط به گذشته نیست و برخی از آن‌ها مثل قضیه یمن از نمونه‌های جلوی چشم این آقایان است و اگر با نگاه مثبت به خواسته آن‌ها بنگریم در بهترین حالت آن‌ها را انسان‌هایی ناآگاه می‌توانیم بشماریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار