یک جورهایی این نکته شبیه حکایت «فتنه پراید» است

فتنه پراید کم از فتنه ۸۸ نیست

حجت الاسلام زائری نوشته هایش همیشه خواندنی است

چند سال پیش در وبلاگش مطلبی نوشته بود که فراموش نمی کنم. اجمال حرفشان این بود که:

به گزارش گلستان 24، غربی ها در جزئیات به مردمشان راست می گویند مثلا علت تعطیلی این پروژه چه بود، وقتی در امور محسوس و ملموس مردم صداقتشان را باور کردند، آن وقت در کلیات و امور مهم به آنها دروغ می گویند و مردم هم باور می کنند، مثلا می گویند ایران به دنبال بمب اتمی است و مردمشان هم باور می کنند. در مقابل بسیاری از مدیران ایرانی برعکس اند، در جزئیات صداقت ندارند، هیچ وقت نمی فهمی چرا و چه کسی مجوز ریختن روغن پالم را صادر کرده بود، در نتیجه اعتماد مردم را از دست می دهند، بعد وقتی در کلیات و امور مهم مثلا مبارزه برای عدالت گستری جهانی حرفی صادقانه می زنند، خیلی ها باورشان نمی شود.» (نقل به مضمون، مثال ها از من است).

یک جورهایی این نکته شبیه حکایت «فتنه پراید» است

وقتی مردم می بینند که دو شرکت خودروسازی در روز روشن با هزار حیله و نیرنگ، میلیون ها تومان از میلیون ها نفر می خورند و نظامی هم که دنبال عدالت اجتماعی است، با آن برخوردی نمی کند، باورشان نمی شود که نظام واقعا دنبال عدالت جهانی باشد.

نماینده مجلس می گوید قیمت واقعی پراید ۱۲ میلیون است بقیه اش کلاهبرداری است، آن یکی می گوید پولی که خودروسازی بابت بیمه از مشتری می گیرند، کلاهبرداری است، آن یکی می گوید تاخیرهای چندماه بدون دادن خسارت به مشتری کلاهبرداری است، یعنی همه مسئولان کشوری و لشکری و رسانه ای و … اتفاق نظر دارند که «مافیای خودروسازی» در حال انجام یک «جنایت اقتصادی» است؛ جنایتی که اولین اثر آن، کم اعتماد شدن مردم به نظام است.

موسوی یک فتنه کرد، عده ای اعتمادشان به نظام متزلزل شد اما بعد از چند ماه مردم متوجه شدند که موسوی خطا کرد.

خودروسازی ماه ها است که دارد فتنه می کند، اعتماد بسیاری از مردم به کارآمدی بخش های نظارتی و قضایی نظام متزلزل شده است، آیا مدعی العموم اعلام جرم نمی کند؟ آیا قاضی القضات مملکت ما متوجه تصادف وحشتناک مافیای خودروسازی ایران با ساختمان اعتماد مردم به نظام نمی شود؟!

 

ارسال نظر

آخرین اخبار