وبلاگ "جهان هستی" نوشت :

تبلیغات زودهنگام انتخاباتی آن هم با پوشش کنسرت در نوع خود کم نظیر است؛ ولی یزد در این مورد هم گوی سبقت را از سایر استان ها ربود!

رابطه کنسرت های سیاسی با روسری های لغزنده!

با گرم شدن تنور انتخابات تبلیغات نامزدهای مجلس نیز رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است. اما از آن جا که تبلیغات پیش از اعلام وزارت کشور غیر قانونی است قاعدتا این تبلیغات نیز باید به شیوه نا محسوس صورت بگیرد. مثلاً یکی از احزاب برای این منظور تصمیم گرفته به مناسبت ولادت پیامبر اعظم به روایت اهل سنت کنسرت برگزار کند! اعطای مجوز به این کنسرت با تغییر و تحولات اخیر در اداره ارشاد استان با سهولت بیشتری نیز انجام شده است.

کسانی که همین چند وقت پیش به خاطر پوشش خبری خوب مراسم اربعین به صدا و سیما ایراد می گرفتند حالا ولادت پیامبر اسلام آن هم به روایت اهل سنت را گرامی داشته اند. سبک بزرگداشت هم در نوع خود دیدنی است! کنسرت به مناسبت ولادت پیامبر اسلام(ص) با کدام حجت و برهان؟ خدا می داند!

از طرفی مشخص نیست خواننده ای که به این منظور در مراسم دعوت شده است تا کنون اثری درباره پیامبر خوبی ها ارائه داده است یا خیر. ظاهراً تمامی مخاطبین برنامه را نیز خواص تشکیل می داده اند که برگزار کنندگان نیازی به استفاده از سخنرانی در این مراسم ندیده اند.

همچنین رسانه هایی که تا کنون منبر وعظ و مجالس روضه خوانی برخی از روحانیون و حوزویانی که احتمال حضورشان در انتخابات بود را تبلیغات انتخاباتی توصیف می کردند، اکنون سکوت اختیار کرده اند.

پیش از این بارها و بارها در خصوص برگزاری چنین برنامه هایی هشدار داده شده است. اما از آنجا که دکتر روحانی رئیس جمهور کشور در مراسم 16 آذر و در جمع دانشجویان بار دیگر استقبال خود از نقد را نشان دادند و از همه دعوت کردند که برای نقد از قوه مجریه شروع کنند بر خود لازم می دانیم تا نکاتی را یادآور شویم.

نخست آنکه؛ اجرای ناشیانه این مراسم نشان از آن داردکه نشاط اجتماعی و افسردگی مردم صرفاً بهانه بود. و گرنه اگر بنا بر شادکامی مردم و نشاط اجتماعی است علی القاعده باید کاری ماندگار و فراگیر انجام شود نه اینکه کنسرتی اجرا شود که بلیط آن از پنجاه هزارتومان به بالا قیمت دارد و نهایتا هم چند ساعت هیجان کاذب به مخاطبان تزریق می کند. براستی ایجاد فضای سبز یا سالن ورزشی و استخر در قاسم آباد (همان محل اجرای کنسرت) نشاط و شادکامی را به مدت بیشتر و برای مردم بیشتر ایجاد نمی کند؟ آیا کسانی که جلوی پای خواننده ها فرش قرمز پهن می کنند و برای اجرای کنسرت در یزد و آن هم در سالن هلال احمر از هیچ کوششی دریغ نمی کنند تا کنون تابستان ها گذرشان به قاسم آباد افتاده است؟ آیا مسئولین دلواپس نشاط مردم می دانند تابستان ها حوض وسط میدان استخر مجاور سالن هلال احمر جای خالی استخر را برای کودکان طبقه فرودست پر می کند؟

خون کسانی که برای خوشی یک ساعته حاضرند پنجاه هزار تومان صرف کنند رنگین تر از خون مردم محروم و طبقه مستضعف جامعه است؟ آیا دولت کمر به خدمت قشری خاص بسته است؟

ولی اجرای این کنسرت عجیب در حسینیه ایران خیلی هم بد نیست! اکنون مردم می توانند به راحتی دریابند که افسردگی بهانه است و این همه تلاش برای برگزاری یک کنسرت اهداف دیگری در پی دارد. وقتی یک حزب کنسرت برپا می کند یعنی شادکامی در مقابل منفعت طلبی و مطامع سیاسی ذبح شده است.

این کنسرت هم با مجوز ارشاد در در دارالعباده برگزار می شود مهم نیست اگر یک روسری هم بلغزد! 

ارسال نظر

آخرین اخبار