وبلاگ طلبه بصیر نوشت:

بار اول نیست و قطعا بار آخر نیز نخواهد بود؛ بارها و بارها چنین اتفاقاتی روی داده و خواهد داد !! تجمع های مردمی در محکومیت توهین! برنامه فیتیله را می گویم؛ تجمعاتی که بدون کوچک ترین تعقل و تفکری در برنامه مورد اشاره و صرفا با اغراض سیاسی و برای عقده گشایی با انقلاب و به قول معروف برای تسویه حساب با آن از سوی افراد معلوم الحال صورت می گیرد .

وقتی عموهای فیتیله ای سیبل عقده گشایی با انقلاب می شوند ...!!

 به گزارش گلستان24، بار اول نیست و قطعا بار آخر نیز نخواهد بود؛ بارها و بارها چنین اتفاقاتی روی داده و خواهد داد !! تجمع های مردمی در محکومیت توهین! برنامه فیتیله را می گویم؛ تجمعاتی که بدون کوچک ترین تعقل و تفکری در برنامه مورد اشاره و صرفا با اغراض سیاسی و برای عقده گشایی با انقلاب و به قول معروف برای تسویه حساب با آن از سوی افراد معلوم الحال صورت می گیرد !! قبل از اینکه به این بحث بپردازیم بهتر است با یک « فلش بک » به گذشته سفر کوتاهی داشته باشیم تا ببینیم در گذشته نیز چنین تجمعاتی صورت می گرفت و اصلا سابقه داشته است یا خیر  ... !!!


خودم نوشت:

 

 

عموهای خوب فیتیله ای که سابقه کاری بیش از 20 ساله ای در عرصه هنر و تئاتر دارید و هیچ گاه نیز در این مدت بسیار طولانی، توهینی به هیچ قومیت و یا شخصی در پرونده شما دیده نمی شود!!  هرگز برنامه تئاتر خیابانی طنز شما در زنجان حدود 15 سال پیش را از یاد نخواهم برد که چگونه برای خنداندن بچه ها از خود بی خود شده بودید؛ همچنین زحمات شما در همین برنامه فیتیله را نیز از یاد نخواهیم برد که چگونه برای نشاندن گل لبخند ـ آن گمشده این روزهای جامعه ـ  بر گوشه لبان مردم حتی نقش گاو و الاغ را نیز بازی کردید ... بابت اخراج و ممنوع التصویری، بنده به عنوان یک آذری زبان از طرف تمام ترک ها از شما معذرت خواهی میکنم !!!

 

                      

 

چندان دور هم نمی رویم، همین حوالی تاریخ انقلاب را می گویم؛ کیست که از یاد برده باشد غائله های ترک و کرد و بلوچ و عرب را در اوایل انقلاب که پس از ناکامی آمریکا برای سیطره دوباره بر ایران در جای جای این کشور پهناور شکل گرفت و مردم ساده و بی خبر از همه جا نیز با تصور این که این گروه ها به دنبال احقاق حقوق آنها هستند، به آنها پیوسته و در عملیات های شان کمک حال بودند؛ اما دیری نپایید که با روشنگری های خواص با بصیرت و امام خمینی (ره) نقاب از چهره این گروهک ها افتاد و مردم خود را از صف آنها جدا کرده و سپس با گرویدن به گروه های جهادی انقلاب برای سرکوب آنان تلاش کردند که در مدت زمان نسبتا کمی نیز پرونده غائله آنها را در هم پیچیدند؛ و کیست که نداند این گروه ها برای ضربه زدن به انقلاب و نابودی آن کمر همت بسته بودند اما در لباسی زیبا خود را جا داده بودند تا عوام فریب باشد.

در چند روز اخیر با پخش یک قسمت از برنامه [ عموهای فیتیله ای ] موجی از محکومیت و تعصبات قومی و قبیله ای ترک زبانان، کشور را در بر گرفته و مردم همه جا داد می زنند که ای وای ترک ها مورد اهانت قرار گرفتند!!!! اما اگر عقل سلیمی به کلیپ این برنامه که در اینترنت به وفور یافت می شود نگاه کوتاهی داشته باشد کاملا متوجه اغراض سیاسی تجمع کنندگان خواهد شد چرا که به هیچ وجه از این کلیپ و برنامه آنها توهین تلقی نشده و هیچ گونه اهانتی به قوم غیور ترک صورت نمی گیرد و اگر چنین امری از آن استخراج شود قطعا هیچ گونه غرض ورزی در کار نبوده و فقط یک خطای در تولید و کم توجهی است [ البته اگر از آن توهین استنباط شود ] !! البته عرض کنم که بنده خود یک ترک با تعصب و البته اهل منطق بوده و به این قومیت خود افتخار می کنم؛ اهل زنجانم، دیار غواصان دریا دل، دیار منزوی ها و ملا آقا جان ها ... اما با یک دو دو تای بسیار ساده قطعا انسان متوجه غرض ورزی های سیاسی و تسویه حساب های اشخاصی معلوم الحال که از جایی مشخص خط می گیرند، خواهد شد ... حال بگذریم از جوانان ساده لوح کشور که بدون کوچک ترین تفکر و با هر موجی به سویی کشیده شده و در آن جبهه قرار می گیرند مانند جوانانی که در این روزها در بین این تظاهر کنندگان حضور دارند و قطعا بعدها که به غرض ورزی های این جریان خاص [ پان ترک ها ] پی ببرند، از کرده خود نادم و پشیمان خواهند شد.

مطمئنا با یک دید تیزبینانه و زیرکانه وقتی صحبت کردن در مورد جریان خاصی را خواهانیم؛ برای تحلیل و آسیب شناسی آن جریان؛ لاجرم باید نگاهی نیز به شعارهای آنها که برگرفته از اعتقادات شان است، داشته باشیم و وقتی  شعارهای این تجمعات را بررسی می کنیم با دست نوشته هایی مانند « تورک دیلی رسمی اولسون » [ زبان ترک باید زبان رسمی کشور شود ] که با صدای بلند از حنجره های شان شنیده می شود روبرو هستیم که بی تردید ذهن هر انسانی را به سمت و سوی شعارهای سیاسی می کشاند؛ و کیست که نداند همه این هجمه ها و همهمه ها صرفا اتحاد ملی کشور را هدف گرفته و قصد ایجاد دو دستگی و جدایی بین قومیت های مختلف کشور را در این برهه حساس در سر دارد ...!؟

اقوامی که با تمامی تفاوت های شان کنار یکدیگر و دوش به دوش هم ایستادند و انقلابی جهانی که همه مستکبران و گردن کشان عالم را انگشت به دندان کرد؛ به وجود آوردند، و حال این استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و انگلیس با شعار [ تفرقه بنداز و حکومت کن ] بازگشته تا انتقام خود را از انقلاب گرفته و تمام هستی آن که همان «اتحاد» است را از بین ببرد ... اما هیهات ...!!!

حالا که کپی کردی یه صلوات هم برای موفقیت من بفرست و برام دعا کن. یاعلی

ارسال نظر

آخرین اخبار