سایت وبلاگی " یزدتو " منتشر کرد :

ممکن است دست هایی که قلب رآکتور اراک را با بتن پر کردند اکنون در پی پر کردن شهرهای موشکی با بتن باشند.

شهرهای موشکی از خطر بتن ریزی محفوظ می ماند!

متاسفانه دولت یازدهم بعد از شکست و عدم تحقق وعده حل صد روزه مشکلات به فرافکنی و عوض کردن صورت مساله روی آورد. افرادی که تاکنون مشکلات کشور را ناشی از سوءمدیریت می دانستند و معتقد بودند در دولت احمدی نژاد هیچ مدیری وجود نداشت، با جلوس بر مسند قدرت و شکست در چرخاندن چرخ معیشت مردم همه مشکلات را متوجه دولت قبل کرده و رفع و رجوع آن را به برداشته شدن تحریم ها گره زدند.

شهرهای موشکی

در این دوران و برای روشن تر شدن ماهیت استکباری دول غربی، علی الخصوص آمریکا، رهبر انقلاب با پیش کشیدن سیاست نرمش قهرمانانه اجازه مذاکره درباره موضوع هسته ای را صادر کردند. تا بعد از این دولت نتواند بهانه ای برای کم کاری خود آورده و مشکلات را ناشی از عدم رابطه با آمریکا جلوه دهد.
بعد از هیاهو و تبلیغات بسیار بالاخره مذاکرات به فرجام رسید و برجام تصویب شد. هر چند افکار عمومی حق نداشتند از آنچه توافق شده اطلاع یابند چرا که فتح الفتوح دولت روحانی محرمانه شد! با این وجود اثرات برجام در جامعه مثل خورشیدی تابان قابل درک بود. نه تنها تحریم ها برداشته نشد بلکه تحریم های جدید نیز بدان ها اضافه شد از طرفی اقتصاد کشور در نتیجه معطل ماندن به امید مذاکره روز به روز نابسامان تر شد. بیکاری، تورم، رکود، گرانی، فقر و تبعیض نتیجه مستقیم این سیاست بود که مشکلات و تبعات اجتماعی متعددی را نیز به دنبال داشت.
در این میان و برای راضی نگه داشتن کدخدا عده ای تا توانستند و به هر نحو ممکن اراده و  عزت داخلی را سرکوب کردند، با این هدف که شاید نخبه های علمی و اقتصادی سرخورده شده و راه وابستگی به غرب و امید به نسخه مد نظر دولت فراگیر شود. اظهاراتی نظیر اینکه آمریکا موشکی دارد که می تواند کل سیستم دفاعی کشور را نابود کند و یا اینکه ما فقط در پخت قرمه سبزی و آبگوشت بزباش پیشرفت کرده ایم را می توان در همین راستا ارزیابی کرد.
اما اخیراً حساب کاربری توئیتری منتسب به هاشمی رفسنجانی در موضع گیری جدید نوشت: دنیای فردا، دنیای گفتمان ها است نه موشک ها...
هر چند این سخن در بادی امر سخن زیبا و منطقی به نظر می رسد اما با تفکر و نیم نگاهی به وضع جهان می توان دریافت که این جمله هم ادامه همان تفکر سرخورده کردن و خلع سلاح جوان ایرانی  است. زندگی در جهانی که از مفاهیم زیبایی نظیر عدالت، حقوق بشر و گفتگو خالی شده و فقط عده ای ژست تمدن می گیرند امید احقاق حقوق بدون پشتوانه سادگی است.
اکنون که تمام منطقه غرب آسیا به واسطه سلطه گری و زیاده خواهی های آمریکا در آتش جنگ می سوزد، انتظار اینکه بدون هیچ گونه برگ برنده ای دشمن را سر میز مذاکره بنشانیم تفکر غلطی است. اگر غرب به دنبال گفتگو و مذاکره بود الان افغانستان، عراق، لیبی، یمن، سوریه، فلسطین و ... گرفتار جنگ، خونریزی و نا امنی نبود.
به هر ترتیب رهبر معظم انقلاب به عنوان فردی که در سمت های مختلف اجرائی نظام خدمت کرده است و همچنین به فراخور موقعیتی که دارد آگاهی و وظیفه تعیین سیاست های کلی نظام و مسیر حرکت ملت را به دوش می کشد. ایشان این بار هم بنا به وظیفه ذاتی رهبر یک جامعه وارد میدان شده و نسبت به این تفکر غلط واکنش نشان دادند.
رهبر انقلاب در دیدار با مداحان که به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) برگزار شد فرمودند: اینکه بگویند فردای دنیا، فردای مذاکره است، دنیای موشک نیست این اگر از روی ناآگاهی گفته شودکه ناآگاهی است؛ اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است.
نکته این هشدار بی سابقه این است که ممکن است این توئیت ها مقدمه ای برای تضعیف نیرو و توان دفاعی کشور باشد. ممکن است دست هایی که قلب رآکتور اراک را با بتن پر کردند اکنون در پی پر کردن شهرهای موشکی با بتن باشند.

 


رهبر انقلاب بار دیگر در فضائی که اکثر نخبگان جامعه، نمایندگان مجلس و مقامات کشوری سکوت اختیار کرده اند به میدان آمدند و با هزینه کردن از جایگاه خود نسبت به خیانت و یا سخنان غیر کارشناسی هشدار دادند. اکنون وظیفه مردم و تمامی مسئولین مومن، متدین و دلسوز نظام، انقلاب و کشور است که از دستاوردهای نظامی و دفاعی کشور حراست کنند.

منبع: سایت وبلاگی " یزدتو "

 

ارسال نظر

آخرین اخبار