وقتی دشمن درجه یک نظام جمهوری اسلامی که او را شیطان بزرگ می نامیم یک طرف مذاکره است و همه چیز را می داند و بی شرمانه اعلام می کند که جزء به جزء مذاکرات را با اسرائیل نیز هماهنگ می کند محرمانه بودن مذاکرات هسته ای چه معنایی دارد؟

قاتلان محرم، ملت نامحرم

به گزارش گلستان 24 وبلاگ افاضات عقل کل نوشت:

وقتی شفافیت ها کاهش یابد شمار تکذیب کردن ها بالا می رود و وزارت خارجه مجبور می شود در حالت کاملا انفعالی، مدام به تکذیب اخبار خبرگزاری های خارجی مشغول باشد.

 در تمام کشورهای دنیا، زمانی که بخواهند محتوای یک متن یاسندی در اختیار دشمن قرار نگیرد آن را محرمانه تلقی می کنند اما محرمانه تلقی کردن مذاکرات هسته ای ایران، موردی کاملا استثنایی است!

وقتی دشمن درجه یک نظام جمهوری اسلامی که او را شیطان بزرگ می نامیم یک طرف مذاکره است و همه چیز را می داند و بی شرمانه اعلام می کند که جزء به جزء مذاکرات را با اسرائیل نیز هماهنگ می کند محرمانه بودن مذاکرات هسته ای چه معنایی دارد؟

 وقتی روباه پیر انگلستان  به همراه رفقای اروپایی اش در کنار روسیه و چین در جریان همه چیز هستند محرمانه بودن مذاکرات هسته ای چه معنایی دارد؟

دولت تدبیر و امید ،مذاکرات را برای چه کسانی محرمانه نگه داشته است؟ برای مردم ژاپن و مغولستان و  ونزوئلا و لهستان و...

 مسلما مذاکرات هسته ای ایران برای سایر مردم دنیا اهمیت چندانی ندارد. این مردم ایران هستند که دوست دارند بدانند سیاستمداران کشورشان دارند چگونه از دستاوردهای هسته ای دفاع می کنند و چه تصمیماتی می گیرند.

آیا این انصاف است مردمی که عزیزانشان را در راه دفاع از دستاوردهای هسته ای فدا کرده اند نامحرم مذاکرات تلقی شوند اما مقامات اسرائیل یعنی قاتلان دانشمندان هسته ای ،محرم مذاکرات باشند؟

هر چند این سوال تکراری است اما موضوع کوچکی نیست که راحت از کنار آن بگذریم. اگر کمی دقت کنید می بینید که آمریکایی ها چگونه دارند با غرور و غیرت ما ایرانی ها بازی می کنند.

مقامات آمریکا به طور مستمر با مقامات اسرائیل، ملاقات های محرمانه یا علنی دارند. اما وقتی می بینیم جان کری یا اوباما در حین مذاکرات هسته ای با نتانیاهو دیدار می کنند یا مکالمه تلفنی دارند و این دیدار یا مکالمه تلفنی را که می توانست محرمانه باشد علنی می کنند و خبرش را به جهان مخابره می نمایند و دستگاه دیپلماسی کشور هم نسبت به آن اعتراضی نشان نمی دهد توهینی آشکار به ملت ایران است.

آمریکایی ها می خواهند به ما بفهمانند درست است که دانشمندان هسته ای شما توسط اسرائیل ترور شدند اما ببینید کارتان به کجا کشیده است که باید هم رضایت ما را جلب کنید هم رضایت اسرائیل را.

 می خواهند به ما بگویند درست است که شما هیچ گاه اسرائیل را به رسمیت نشناختید اما ما به جهانیان نشان می دهیم که بدون موافقت اسرائیل، هیچ توافقی با ایران صورت نخواهد گرفت و این یعنی به رسمیت شناختن اسرائیل!

گویا آمریکا و اسرائیل با همین یک کار می خواهند تمام عقده های فروخفته خود را بر سر ملت ایران خالی می کنند. کاری که در نظر بسیاری افراد؛ عادی به نظر می رسد و آن را حساسیت برانگیز نمی دانند در حالی که شاید تحمل تحقیر در ما عادی شده است که این ها را عادی می بینیم!

شاید در خاطرتان باشد که سال های اول مذاکرات، اگر به ما می گفتند اطلاعات هسته ای ایران ممکن است در اختیار اسرائیل قرار گیرد خونمان به جوش می آمد و شدیدا اعتراض می کردیم اما ببینید حالا چقدر این حرف ها برایمان عادی شده است که جان کری هم جرات می کند در جلوی چشم ملت ایران به جهانیان بگوید ما مذاکرات هسته ای ایران را به اسرائیل گزارش می دهیم!

وقتی آمریکایی ها به بهانه تسخیر سفارتشان ، نماینده ایران در سازمان ملل را به خاک آمریکا راه نمی دهند و بعد از گذشت بیش از سی سال هنوز هم خاطره تسخیر لانه جاسوسی را در ذهن دارند چرا ما در قبال شهادت دانشمندان هسته ای ، غیرت و حمیت نشان نمی دهیم؟ این درحالی است که آمریکا جاسوس هایش را سالم تحویل گرفت اما باز هم فراموش نکرد، ولی اسرائیل ، خون پاک دانشمندان ایران را بر زمین ریخت و اکنون باید محرم مذاکرات باشد!
 
هیچ چیزی برای ما ایرانی ها تحقیرآمیزتر از این نیست که متن مذاکرات هسته ای باید به سمع و نظر اسرائیل هم برسد.
 


هر چند حرف های ما در انسان های خوابزده اثری نخواهد داشت اما سکوت هم جایز نیست. لذا باز هم از دستگاه دیپلماسی کشور و تیم مذاکره کننده هسته ای می خواهیم اگر به هر دلیلی ،ملت ایران را محرم مذاکرات نمی دانند و مطالبی را امضا کرده اند که از افشا شدن و انتشار آن در جامعه و افکار عمومی واهمه دارند؛ حداقل در برابر اقدامات بی شرمانه مسئولان آمریکایی واکنش قاطع نشان دهند و به آمریکایی ها هشدار دهند که اجازه ندارند بی واهمه ، در جلوی چشم جهانیان اعلام کنند که قاتلان دانشمندان هسته ای ایران را در جریان مشروح مذاکرات قرار داده اند.

پی نوشت:
همه چیز را محرمانه نگه داشته اند و حرفی نمی زنند، وقتی می پرسیم به جای اینکه با منطق و استدلال جواب دهند تشر می زنند و برچسب بارانمان می کنند، به صدا وسیما هم فشار می آورند که جز تمجید و گفتن «چه سری چه دمی عجب پایی!» نباید حرفی بزنند؛ حالا تازه هوای همه پرسی هم به سرشان زده است! ...جل الخالق! مردم را چشم و گوش بسته نگه داشته اند و توقع دارند نظر هم بدهند؟!

ارسال نظر

آخرین اخبار