همان موقع ژنرال حیرت زده آمریکایی گفته بود: « به ایرانی علم را بده، ببین چطور عمل می کند»!

صرفاً جهت اطلاع؛ مغزهای فراری !!!

به گزارش گلستان 24 وبلاگ ستارگان نوشت:

نکته: یکی از خلبان هایی که خودش دوره آموزشی هواپیماهای آموزش اف 4، اف 5  و اف 6 را در آمریکا دیده بود، تعریف می کرد که آمریکایی ها بیشترین ارتفاع پروازشان با هواپیمای اف 4 ، 35 هزار پا بود، اما وقتی از شهید عباس اکبری امتحان گرفته بودند، او تا ارتفاع 50 هزار پا پرواز کرده بود. همان موقع ژنرال حیرت زده آمریکایی گفته بود: « به ایرانی علم را بده، ببین چطور عمل می کند»!

 

عباس کاملا مسلط، مقتدر، توانا و تیزهوش بود. خیلی از کشورهای خارجی به او پیشنهادهای کلان کرده بودند، ولی عباس می گفت: « تا وقتی مملکت من نیاز به خلبان داشته باشد، من در خدمتم. اگر هم نیازی نباشد، من که بنّایی بلدم، می توانم از همین راه زندگی خودم را اداره کنم.»

منبع: کتاب بازگشت یک شهاب، صفحه34

 

نظر: در این خاطره چند نکته قابل تامل وجود دارد: اولا؛ نشانگر هوش، استعداد و توانایی بالای ایرانی هاست که حتی دیگران را نیز به تعجب و تحسین وا می دارد، ثانیا؛ پاسخ بسیار زیبای شهید عباس اکبری است که برای بسیاری، درس ها دارد؛ کسانی که به بهانه مهیا نبودن لوازم استفاده از علم و دانش و تخصص خود دست به مهاجرت زده و علمی که با هزینه کشور کسب کرده اند را به رایگان در خدمت بیگانگان قرار می دهند! این در حالی است که این شهید بزرگوار حاضر می شود بنّایی کند، اما در کشور خود بماند و در عین حال درخواست های فریبنده بیگانگان را نپذیرد!

نشریه صبح صادق - دی ماه 93

روحمان از یادش شاد 

ارسال نظر

آخرین اخبار