میلاد امام حسن عسگری(ع)، چه مبارک طلوع خورشیدی که مولودش، بشارت رسان موعود است.

چه مبارک طلوع خورشیدی که مولودش، بشارت رسان موعود است

به گزارش گلستان 24 وبلاگ سفیران گمنام نوشت:

امام حسن عسگری(ع)، یازدهمین امام شیعیان درهشتم ربيع الثانى سال 232هجری در مدینه چشم به جهان گشود که پدر بزرگوارش امام هادی (ع) و مادرش بانویی صالحه و عارفه به نام حدیثه بود.

  با آمدن امام حسن عسگری(ع)،مدینه دامنی از عطر گل‏های محمدی را پر کرد و کوچه ‏باغ‏های مدینه، به پیشواز نفس‏های بهاری آن امام آمدند. امام حسن عسگری(ع) در عصر خویش بزرگوارترین، عابدترین، بردبارترین به شمار می رفت و دارای اندیشه بلند، زبانی گویا و پرجاذبه و برخوردار از اخلاق نیک بوده اند. 

از مهمترین ویژگی های امام یازدهم شیعیان این بود که با مردم بسیار مهربان، و نسبت به ضعیفان و افراد تهی دست بسیار بخشنده بودند. شجاعت و صلابت روحی، قوت قلب، و شهامت، از ویژگی های شخصیتی امام یازدهم بود و همواره با مردم به نیکی و احسان رفتار می کرد.

 امام حسن عسگری در حدیثی می فرمایند : از نشانه های فروتنی سلام کردن به همه و نشستن در پایین مجلس است. امام حسن عسکری (ع) از شش سال دوران امامتش، سه سال را در زندان گذرانيد . دستگاه خلافت عباسی  برای حفظ آرامش خلافت خود بيشتر اوقات ، آن حضرت را در بیشتر مواقع ممنوع از معاشرت می کرد. 

امام حسن عسکری (ع ) بيش از 29سال عمر نکرد ولی در مدت شش سال امامت ، آثار مهمی  از تفسير قرآن و نشر احکام و بيان مسائل فقهی و جهت دادن به حرکت انقلابی  شيعيانی که از راههای دور برای کسب فيض به محضر امام (ع ) می رسیدند برجای گذاشت. در زمان امام يازدهم تعليمات عاليه قرآنی و نشر احکام الهی و مناظرات کلامی جنبش علمی خاصی  را تجديد کرد.

 سيره امام حسن عسگری (ع) چراغ پر فروغ هدايت و روشنگری دينی در بين مردم است و امام حسن عسگری (ع) در ارشاد و تبليغ دين مبين اسلام لحظه ای فرو گذار نکرد و تمام عمر با بركت خويش را در اين راه صرف كرد.  اما در زمان امام حسن عسکری (ع) مهمترین مسئله ای که حائز اهمیت بود این بود که بتواند مسئله غیبت را برای مردم تشریح کند و آن ها را با غیبت آشنا کند و زمینه ساز غیبت طولانی باشد.  

خورشید یازدهم،ما چشم انتظاریم، چشم انتظار آمدن فرزندت امام عصر(عج) که با آمدنش جهان را نورانی می کند.  ما هر روز دست به دعا بر می داریم و در آینه قنوت قلبمان زیارتش می کنیم و دعا می کنیم که روزی برسد تا شاهد رویش سبز لحظه ظهورش باشیم. 

ارسال نظر

آخرین اخبار