وبلاگ "انتظار" نوشت:

این روزها بسیاری از منتقدان داخلی، نظرات متفاوتی درباره ی تبعات و تأثیرات انتخاب ترامپ بر جمهوری اسلامی می دهند و حتی بعضی از آنها این اتفاق را فاجعه ای می خوانند که در اثر آن کشور ما به شدت متضرر خواهد شد.

» تفاوت هیلاری و دونالد در برابر ایران!

این روزها بسیاری از منتقدان داخلی، نظرات متفاوتی درباره ی تبعات و تأثیرات انتخاب ترامپ بر جمهوری اسلامی می دهند و حتی بعضی از آنها این اتفاق را فاجعه ای می خوانند که در اثر آن کشور ما به شدت متضرر خواهد شد.

اما واقعیت چیز دیگری است!

واقعیت این است که دولتمردان ایالات متحده، از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون همواره جمهوری اسلامی را دشمن درجه ی یک خود و منافع خود در دنیا دانسته و در راه سرنگونی آن از هیچ اقدامی فروگذار نکرده اند.

اما تفاوت قضیه اینجاست که رئیس جمهوری مثل اوباما با ظاهری فریبنده و ادعای دیپلماسی و تعامل، نهایت تلاش خود را در آسیب رساندن به جمهوری اسلامی ایران به کار می گیرد و حتی با امضای برجام و پس از انجام یک طرفه و ساده لوحانه ی تعهدات مسئولان دیپلماسی ایران هم با توجیهات و اظهارات خلاف واقع، از انجام تعهدات ناچیز خود شانه خالی می کند (هر چند اگر به تمام تعهداتش هم عمل کند، باز به نفع ایالات متحده و ضرر مسلم جمهوری اسلامی است)، ولی ترامپ با همان درجه از دشمنی و تلاش برای اضرار به جمهوری اسلامی، مواضع بی پرده تری از خود بروز می دهد.

و بسیار ساده لوحانه است که ما با وجود شناختی که دهه هاست بصیرت فوق العاده ی ولایت فقیه در اختیار ما گذاشته، باز هم دشمنی را بر دشمنی ترجیح دهیم، گمان کنیم که اگر هیلاری کلینتون رأی می آورد، با ادامه ی سیاست اوباما، ایران منفعتی حاصل می کرد و خود را در این باره به تغافل بزنیم که هر رئیس جمهوری در آمریکا در استخدام لابی صهیونیستی است و سگ زرد برادر شغال است!

اما انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید ایالات متحده، از این منظر به نفع جمهوری اسلامی است که پرده ی نفاق از دشمنی های همیشگی دولت آمریکا با ملت عزتمند ایران تا اندازه ی بیشتری کنار رفته و دستمایه ی کمتری برای توجیه و دستاورد سازی برای مذاکرات با شیطان بزرگ که همواره رهبر معظم انقلاب بر بیهوده بودن و خسارت آن تأکید داشته اند، باقی می ماند. در واقع چهره ی واقعی آمریکا که بعضی از داخلی ها به فرموده ی رهبر عزیزمان سعی در بزک کردن آن دارند، نمایان تر می شود وگرنه در عمل تفاوت چندانی ایجاد نشده است!

حسن صیاد

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار