وبلاگ "شبکه های اجتماعی" نوشت :

اینکه چرا روحانی برای لغو یک سخنرانی تمام قد به وسط معرکه می آید، قوه قضائیه رو تحت فشار قرار داده و لغو یک سخنرانی رو مایه شرمساری اعلام می کند، جای تامل بسیار دارد.

روحانی واقعاً از لغو سخنرانی مطهری ناراحت است؟!

یکی از سوالاتی که اخیراً ذهن برخی از فعالین سیاسی را به خود مشغول کرده است، چرایی موضع گیری معنادار روحانی در خصوص لغو سخنرانی علی مطهری است.

اینکه چرا روحانی برای لغو یک سخنرانی تمام قد به وسط معرکه می آید، قوه قضائیه رو تحت فشار قرار داده و لغو یک سخنرانی رو مایه شرمساری اعلام می کند، جای تامل بسیار دارد.

در پاسخ می توان گفت که روحانی در حال حاضر از لغو سخنرانی ها چه اصولگرا چه اصلاح طلب چنان خوشحال می شود که تصور آن برای بسیاری مشکل است. روحانی حتی اگر بتواند خود باعث لغو سخنرانی‌ها می شود تا به اهداف خود برسد.

سوال اساسی این است که روحانی چه سودی از لغو این‌گونه مراسمات می‌برد؟

1- انحراف افکار عمومی از موضوعات اصلی یعنی اختلاس، رکود و از همه مهم تر تحریم های ۱۰ ساله ای که به تازگی آمریکا تصویب کرده است.

2- قهرمان سازی و ژست حمایت از منتقدان

3-ایجاد دوقطبی کاذب و بهره بردن از آن برای انتخابات (وقتی دوقطبی ایجاد شود کافی است که شما خودتان را سر یک قطب جا بزنید خودبخود و ناخواسته به سمت شما گرایش پیدا می‌کنند، انواع آن را هم دیده ایم موافقان کنسرت و رقص و مخالفان آن این یکی از روش های موثر برای کسب محبوبیت است).

این سه دلیل از مهم ترین دلایلی است که می توان برای توضیح چرایی موضع معنادار روحانی در خصوص لغو سخنرانی مطهری در مشهد برشمرد.

مثل افرادی چون مطهری، مثل آن کسی است که می خواست معروف و مشهورباشد ولی دید هیچ هنری ندارد بفکرش رسید بهترین راه مشهور شدن بول کردن داخل چاه زمزم است و اینکار را کرد.

امام در این رابطه می فرمایند: به این مردک سروش (دباغ ) خیلی توجه نکنید، اگر خیلی بهشون گیر بدیم، یعنی آن ها توانستن ما را در زمین خودشون گیر بیندازند. یعنی تونستن ما رو از مطالبات اصلی به حواشی فرعی کشانده و ما رو در مسیر اهداف خودشون مدیریت کنند.

حال که دکتر روحانی قصد دارند با قاطعیت مسائلی چون لغو یک سخنرانی را پیگیری کنند، برخی از مطالبات مردم را به ایشان گوش زد می کنیم.

چرا عاملان و گیرندگان فیش های نجومی افشا و رسوا و محاکمه نمی شوند؟ چرا دولتمردان پاسخگوی مشکلات معیشتی و اقتصادی نیستند؟ چرا رکودسنگین همچنان بر کشور حکمفرماست؟ چرا وزارت خارجه پیگیر جدی تخلفات برجام و نقص نرم برجام نیست؟.

نویسنده: محمد عزیزی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار