وبلاگ زنان کویر نوشت:

اگر حتی به تقویم هم نگاهی نکنیم از شور و هیاهویی که از این مغازهبه آن مغازه میروند. از فرش های که از پشت بام ها آویزان شده ماهی های قرمز وتنگ های رنگا رنگ میشه فهمید که چیزی به نوروز نمانده ؛نوروزی که با چند هفته دیگر آغاز می شود. و با تمام شدنش همه را تا سال بعدمنتظر می گذارد.

عمونوروز و دردسرهایش

به گزارش گلستان 24، اگر حتی به تقویم هم نگاهی نکنیم از شور و هیاهویی که از این مغازهبه آن مغازه میروند. از فرش های که از پشت بام ها آویزان شده ماهی های قرمز وتنگ های رنگا رنگ میشه فهمید که چیزی به نوروز نمانده ؛نوروزی که با چند هفته دیگر آغاز می شود. و با تمام شدنش  همه را تا سال بعدمنتظر می گذارد.

در کنار این ((بهارانه های شیرین)) از دعواهای عیدانه بگوییم دعواهای که نمک زندگی هستند بهنظر می رسد که می توان مشکلات ماه های اسفند و فروردین را از باقی ماه ها جدا کرد، این دعوا ها به دلایل مشخصی  صورت می گیرد.

بخشی از این بگو مگو ها زیر سر آداب رسوم است.خانه تکانی از جمله آداب بسیار پسندیده  ماایرانی ها است که در کنار همه ی خوبی هایش  خالی از کشمکش نیست.در روزهای نزدیک عید، روزهایی که هنوز عمو نوروز نیامده مادر ، در یک جبههاست و همه ی اعضای خانواده در جبهه ای دیگر با هم متحد می شوند، آغاز روزهای پر تنش برای مهمانی عمو نوروز…

اختلاف های بر سر تمیز کردن قسمت های مختلف خانه  است.در این میان فرزندان همه براین موضوع توافق  دارندکه خانه تمیز است. و مادر تنها در یک طرف قضیه،که نه،خانه باید از اساس تکانده شود.ودر کنار این تکانده شدنخانه چه بحث هایی که صورت نمی گیرد.

download (2)

 

بخشی هم مربوط به مسائل مالی و اقتصادی و بخش دیگر هم مربوط به طولانی بودن ایام عید .خصوصا برای خانواده های که اکثرا شاغلند و کمتر در روزها در کنار هم هستند. پس عجیب نیست که عقاید و سلایق  مختلفآن ها در ایام تعطیل سبب اختلاف کوچک و بزرگ شود.

 

راه  کارهای کوتاه برای افراد که با این جور مسائل رو به رو هستند:

بهتر است که این روزها جوان ها نرمش بیشتری نشان دهند و در کار های خانه ها با دیگر اعضا خانواده به نظافت بپردازند.راه حل نزدیک شدن افراد خانواده دراین روزها حرف زدن باهم ،داشتن درکی متقابل و کمی صبر بیشتراست.

خوب است در این ماه ها وضعیت  مالی خود را برای همسر و فرزندان روشن  کنید و میزان هزینه برای هر کدام راشرح دهید. و به آن ها یاد دهید که قرار نیست هر سال کفش،کیف، نو خرید.

با ظاهری آراسته هم می توان نوروزرا به  خوبی شروع کرد و سعی کنید قبل از رفتن به خرید لیستی از تمام چیز های که نیاز دارید را تهیه کنید والویت بندی برایشان قرار دهید.پس ایام عید را منصفانه تقسیم کنید،تا یه همه خوش بگذرد.

نوشته : سمیرا طالبی پور

ارسال نظر

آخرین اخبار