وبلاگ "سلمان ولایت" نوشت:

امیدوار هستیم دولت محترم و تیم مذاکره کننده ی بجای اینکه از سخنان رهبری فقط آن قسمت هایی که به نفع خودشان هست را ، ورد زبانشان بکنند، سخنان اخیر ایشان در دانشگاه امام حسین(ع) را آویزه ی گوششان بکنند.

مراکز نظامی، چالش جدی تیم ظریف

بیانات مهم و تاریخی رهبر انقلاب در دانشگاه امام حسین (ع) بیش از پیش معلوم کرد که ایشان از روند کنونی مذاکرات رضایت چندانی ندارند و از اینکه تیم مذاکره کننده در مقابل زیاده خواهی های متعدد طرف مقابل ، نرمش بیش از اندازه نشان می دهند، ناراحت شده اند. نکته ی جالب توجه سخنان حضرت آقا این بود که تاکنون و تا انجایی که یادم هست ، ایشان به ندرت ضمیر افعالی که به کار می برند را به صورت " مفرد " می گویند و در بیشتر اوقات از ضمیر جمع استفاده می کنند ولی در سخنان اخیرشان به طور کاملا محکم و کم سابقه ای فرمودند: من اجازه ی بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان مان را نخواهم داد.

چالش جدی تیم ظریف

خارج از این موضوعات ، خیلی واضح شده که برخلاف گفته های قبلی تیم مذاکره کننده مبنی بر اینکه در مذاکرات بحث بازرسی از مراکز نظامی مطرح نشده است، موضوع بازرسی از مراکز نظامی و غیر هسته ای کشورمان به چالشی بزرگ برای تیم ظریف تبدیل شده است. با توجه به سابقه ی نه چندان خوب این تیم در تحمل فشار طرف مقابل ، و به ویژه با توجه به تجربه ی تلخ ننگ نامه ی ژنو و لوزان ، اصلا این انتظار را از ظریف و دوستانش نداریم که این بار بر خلاف گذشته ، در مقابل فشار غربی ها مقاومتی از خود نشان بدهند.

اگر به بیانات  حضرت آقا در طول دو سال اخیر نگاهی بکنیم، متوجه خواهیم شدکه ایشان تا چه اندازه نسبت به اوضاع به وجود امده ی کنونی ، به دولت تدبیر و امید ، تذکرات لازم را داده بود و به مردم نیز یاد آور شده بود که با مذاکره ی با آمریکا ، دوایی از درد ملت درمان نخواهد شد. متأسفانه نه تنها تیم مذاکره کننده ، بلکه شخص رییس جمهور هم تا کنون توجهی به این توصیه ها نکرده اند و کماکان امید کاذبی به نتیجه ی مذاکرات دارند.

خدا رو شکر صدا و سیمای آقای سرافراز رسالت خود را مبنی بر آگاه سازی ملت پیرامون مسائل حساس و ملی مانند همین مسئله ی هسته ای ، نسبت به صدا و سیمای آقای ضرغامی ، به نحو احسن انجام می دهد و با برگزاری مناظره های کاملا کارشناسانه و تخصصی در مورد مذاکرات ایران و 5+1، واقعیات تلخ و غرور شکنی را بیان کردند که هنوز قسمت کثیری از این واقعیات همچنان پنهان مانده اند.

امید وار هستیم که دولت محترم و تیم مذاکره کننده ی این دولت بجای اینکه از سخنان رهبری فقط ان قسمت هایی که به نفع خودشان هست را ، ورد زبانشان بکنند، سخنان اخیر ایشان در دانشگاه امام حسین(ع) را آویزه ی گوششان بکنند.

به امید اندکی تدبیر و درایت از دولت تدبیر و امید...

ارسال نظر

آخرین اخبار