حجاب و نقاب به‌عنوان نشانه‌ی اسلام خشونت‌های ضد اسلامی را به خود جذب می‌کند.

اسلام هراسی در لندن

به گزارش گلستان 24 : حجاب و نقاب به‌عنوان نشانه‌ی اسلام خشونت‌های ضد اسلامی را به خود جذب می‌کند.

اسلام هراسی در لندن به اعتبار یک پایتخت چند فرهنگی افزایش‌یافته است. حمله به مسلمانان در 12 ماه اخیر تا 65% افزایش‌یافته است، این حملات بیشتر مربوط می‌شود به زنان مسلمان با پوشش سنتی اسلامی حجاب و نقاب که مورد هدف واقع‌شده‌اند.

مرکز پلیس شهر لندن (اسکاتلندیارد) 570 گزارش از حمله به مسلمانان دریافت کرده است که 344 مورد از سال گذشته بیشتر است.

تحقیقات نشان می‌دهد که میزان فروش لباس‌های اسلامی چون نقاب و حجاب در لندن زمانی کاهش می‌یابد که بحث‌هایمربوطبهمسلمانان افزایش می‌یابد، احتمالاً به این خاطر است که لباس‌های اسلامی نشانه‌ی قوی اسلام هستند و تمایلات اسلام هراسانه را افزایش می‌دهند.

اسلام-هراسی

اسما شیخ صاحب کسب‌وکار کوچکی ست، او اظهار داشت که بعد از قتل تفنگدار لی ریگبی به دست دو مسلمان افراطی در سال گذشته، مغازه‌اش در غرب لندن فروش خود را ازدست‌داده است.

«یک الگو وجود دارد. هنگامی‌که حادثه‌ای چون سربریدن یا حادثه بمب‌گذاری در متروی لندن (موسوم به 7/7) و حادثه یازده سپتامبر (11/9) روی‌داده ضربه به ما وارد می‌شود، بعد همه‌چیز برای مدت کوتاهی روبه‌زوال می‌رود. زمان می‌برد تا مردم دوباره به حال قبل برگردند و ماجرا را درک کنند.» اسما به بی‌بی‌سی می‌گوید.

یک فعال اجتماعی در جامعه‌ی مسلمانان می‌گوید که آخرین آمار و ارقام ممکن است خبر‌هاو پیامدهای بدی برای مردمی داشته باشد که خارج از لندن زندگی می‌کنند. «اگر این اتفاق در یک کلان‌شهر و هر شهر مدرنی چون لندن هم‌چین شرایطی را ایجاد می‌کند پس مسائل واقعی چه‌کاری با یک کشور خواهد کرد؟

ارسال نظر

آخرین اخبار