سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه «شهید سلیمانی» نسبت افراد با ولایت را کلید عبور از پل صراط می‌دانست، گفت: سردار سلیمانی فقط پیرو ولی فقیه نبود بلکه معتقد و عاشق ولایت و شخص ولی فقیه بود و اعتقاد راسخ به حقانیت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه داشت.

شهید سلیمانی نسبت افراد با ولایت را کلید عبور از پل صراط می‌دانست

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در گفت‌وگو با سراج24، اظهار کرد: شهید سلیمانی قبل از اینکه به شهادت برسد شهید بود و کلید عبور از پل صراط را نسبت افراد با ولایت می‌دانست.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی فقط پیرو ولی فقیه نبود بلکه معتقد و عاشق ولایت و شخص ولی فقیه بود و اعتقاد راسخ به حقانیت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه داشت، او جمله امام خمینی(ره) «دفاع از جمهوری اسلامی ایران از اوجب واجبات است» را با جان و دل باور داشت.

عضو انجمن علمی علوم راهبردی بیان کرد: وقتی ائمه اطهار(ع) امام حسین(ع) و یارانش با تمام ارزشمندی وجودشان خون خود را نثار اسلام کردند طبیعتاً همه باید آماده باشند تا در این راه جان‌فشانی کنند. سردار سلیمانی جان بر کف بود و با تمام وجود از اسلام دفاع کرد؛ هدف او در راه مبارزه در راه اسلام و دفاع از کیان اسلام و فراتر از رفتن به بهشت بود.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی به‌خاطر حقانیت اسلام و ادای تکلیف عمل می‌کرد، افزود: او جان خویش را با خدا معامله نکرد بلکه بدون چون و چرا به خداوند اهدا کرد. او نگران شهید شدنش نبود بلکه ما نگران آن بودیم که او را با شهادت از دست بدهیم.

سردار سلیمانی برای رهبر مانند حمزه(ع) برای پیامبر(ص) بود

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: من همواره با دیدن صحنه‌های حضور او در خط مقدم جبهه‌های مختلف که بدون کلاه خود و لباس‌های ضدگلوله انجام می‌شد نگران از دست دادن او بودم اما وقتی به شهادت رسید شهادت او به نحوی بود که اگر بالاترین ابزار حفاظتی را نیز می‌داشت مانع شهادت او نمی‌شد. سردار سلیمانی یک اسطوره بود او برای رهبر مانند حمزه برای پیامبر گرامی اسلام(ص)، مالک اشتر برای امام علی(ع) و حضرت عباس(ع) برای امام حسین(ع) بود.

وی عنوان کرد: چهره نورانی، صلابت و آرامش سردار نشانه بهشتی بودن وی بود من با دیدن او یقین داشتم که جایگاه او بهشت است، رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدارها به جایگاه شفیع بودن حاج قاسم اشاره کرده بودند یعنی شهید سلیمانی را در جایگاهی می‌دید که نه تنها بهشتی است بلکه می‌تواند دیگران را نیز شفاعت کند.

این دکترای علوم دفاعی استراتژیک بیان کرد: شهید سلیمانی چه در ایران و چه در سایر کشورها، چه در جبهه‌های جنگ و چه در بلایای طبیعی بی‌منت برای نجات مردم و کمک به آنان در میدان حضور پیدا می‌کرد و حضور او موجب دلگرمی و تلاش مضاعف همگان می‌شد.

خون شهید سلیمانی پیروزی بر دشمن را تسریع خواهد کرد

وی یادآور شد: در جبهه‌های جنگ فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن افراد برای اطاعت از او منتظر دستورش نبودند بلکه دنبال این بودند که ببینند شهید سلیمانی چه انتظاری از آنان دارد. خلوص سردار مسری بود و همراهی با آن عزیز موجب صفای باطن می‌شد. هرچند شهادت او برای ملت ما سخت و نبود او یک خسران بود، اما خون این شهید ضمن هموار کردن راه او، پیروزی بر دشمن را تسریع کرده و خواهد کرد.

تشییع پیکر شهید سلیمانی رفراندوم عمومی مکتب سلیمانی بود

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه تشییع پیکر شهید سلیمانی رفراندوم عمومی مکتب سلیمانی بود، اشاره کرد: پایه‌های مستحکم مکتب سلیمانی اعتقاد و حفاظت از جمهوری اسلامی، اعتقاد و پیروی از ولایت فقیه است. او در جبهه‌های جنگ افرادی را فرماندهی می‌کرد که آن‌ها نیز خالصانه واردعرصه شده و جان برکف بودند، نمونه آن شهید حججی است.

از نظر سردار سلیمانی کار نشد نداشت

این تحلیلگر سیاست خارجی با تأکید بر اینکه از نظر سردار کار نشد نداشت، تشریح کرد: او کاری که اراده کرد با کمک یاران محقق ساخت؛ سوریه از آن نشدنی‌ها بود که محقق شد، آمریکا، اروپا و همپیمانانش و ارتجاع عرب مانند عربستان، امارات، کویت، قطر و همسایگان سوریه به خصوص ترکیه، رژیم صهیونیستی و اردن همه امکانات خود را برای سرنگوی نظام بشار اسد بسیج کردند اما ایران به خواست رهبری و همت و هدایت شهید سلیمانی با امکانات و تعداد نیروهای محدود همه دشمنان را شکست داد و این در حالی است که ایران مرز مشترک با سوریه نداشت. این پیروزی نه تنها در سوریه بلکه در عراق هم محقق شد.

این دکترای علوم دفاعی استراتژیک اضافه کرد: شهید سلیمانی نه فقط از شیعیان و برادران اهل سنت بلکه حتی از غیرمسلمانان مانند مسیحی‌ها و ایزدی‌ها حمایت می‌کرد. هر چند شهید سلیمانی در سطح جهانی شناخته شده است اما این شهید پرچم اسلام و ایران است و باید هر چه بیشتر سردار سلیمانی، خدمات، رفتار و سلوکش را مطرح کنیم.

شهید سلیمانی تکلیف‌مدار بود

وی ادامه داد: ایمان در چهره سردار موج می‌زد بنابراین با انتشار عکس سردار می‌توانیم این شهید بزرگوار را به مردم دنیا معرفی کنیم؛ سرمداران غربی چهره‌های آلوده، خبیث و جهنمی دارند اما وقتی عکس آنان در کنار عکس شهید سلیمانی قرار گیرد نورانیت این شهید و ظلمت چهره دشمناش بیشتر مشخص خواهد شد.

قدیری‌ابیانه متذکر شد: ما باید خدمات او را در سطح ایران و جهان بیش از پیش معرفی کنیم و علاوه بر آن مسیری را که او دنبال می‌کرد را با صلابت و استواری دنبال کنیم و وقتی که به ادای تکلیف می‌پردازیم از هیچ کس و هیچ چیز واهمه نداشته باشیم.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در پایان یادآور شد: اگر بخواهم در یک کلمه بگویم شهید سلیمانی چه کرد باید بگویم که او تکلیف‌مدار بود و به تکلیف خود عمل می‌کرد و در این راه نیز موفق و سعادتمند شد. او نه تنها اسطوره دوران انقلاب اسلامی است بلکه اسطوره‌ای برای تاریخ اسلام است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار