عابدینی ‌در گفتگو با «سراج24»:

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: یک ائتلاف مقابل نظام سلطه شکل‌گرفته است که این ائتلاف شامل جمهوری اسلامی ایران، چین روسیه و برخی دیگر از کشورها است. تا قبل از انقلاب اسلامی کسی به دین مسیحیت یا پاپ به‌عنوان نماد رهبری کاتولیک‌های جهان نمی‌پرداخت.

 نقش انقلاب اسلامی در ایجاد ائتلاف مقابله سلطه‌گران/پاپ‌ها تا پیش از انقلاب شناخته‌شده نبودند
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: یک ائتلاف مقابل نظام سلطه شکل‌گرفته است که این ائتلاف شامل جمهوری اسلامی ایران، چین روسیه و برخی دیگر از کشورها است. تا قبل از انقلاب اسلامی کسی به دین مسیحیت یا پاپ به‌عنوان نماد رهبری کاتولیک‌های جهان نمی‌پرداخت.

حسن عابدینی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با سراج24، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در مرزها جای نمی‌گیرد و یک انقلاب فرامرزی است به همین دلیل بخشی از دستاوردهای آن فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است و این موضوع از بدو پیروزی انقلاب اسلامی هویدا بوده است.

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب اسلامی برخی از افراد در خصوص صدور انقلاب اسلامی سخن می‌گفتند به همین دلیل کشورهای مرتجع منطقه و حتی استکبار جهانی تلاش داشتند انقلاب را در درون مرزهای ایران محصور کنند تا در آن مقطع زمانی، انقلاب ارزش‌های خود را در اختیار بشریت سرگشته قرار ندهد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شرایط جهان در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: شرایط در سال 1979 به‌گونه‌ای بود که اتحاد جماهیر شوروی، بلوک شرق را در اختیار داشت و 70 سال دین‌زدایی و ستیز با دین را سرلوحه کار خود قرار داده بود. از سوی دیگر ایالات‌متحده آمریکا به مدت 300 سال دین را از پیکره جامعه جدا کرده بود به‌گونه‌ای که دین در اجتماع کارایی نداشت و بحث جدایی دین از سیاست را مطرح می‌کردند.

ظهور انقلاب اسلامی در میان بلوک شرق و غرب

وی اشاره کرد: انقلاب اسلامی با تفکر دینی و ارزش‌های اسلامی در میان 2 بلوک شرق و غرب ظهور کرد و ملت‌های بلوک شرق و غرب را به فطرت الهی فراخواند تا دین را در جامعه خودشان به مرحله اجرا درآوردند به همین سبب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آرام‌آرام تفکر این بلوک‌ها تغییر کرد و نظریه‌های جدیدی شکل گرفت و دین در حوزه اجتماع کارای پیدا کرد.

پاپ‌ها تا پیش از انقلاب شناخته‌شده نبودند

عابدینی با بیان اینکه پاپ‌ها تا پیش از انقلاب شناخته‌شده نبودند، تصریح کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی کسی به دین مسیحیت یا پاپ به‌عنوان نماد رهبری کاتولیک‌های جهان نمی‌پرداخت و پاپ‌ها تا پیش از آن شناخته‌شده نبود، پاپ‌ها بعد از انقلاب اسلامی برای اینکه نشان دهند دینی دارند که در عرصه اجتماع مؤثر است در رسانه‌های خود به پاپ ژان پل دوم توجه کردند؛ این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی دین الهی اسلام را در جامعه به منصه ظهور رساند و پاپ‌ها نیز تلاش کردند تا تفکر جعلی خود را مطرح کنند.

وی افزود: بحث ما از دین مسیحیت به‌عنوان یک دین ابراهیمی نیست بلکه منظورمان مسیحیت تحریف‌شده‌ای است که تضمین‌کننده نظام سرمایه سالار است. به دلیل اینکه انقلاب اسلامی با فطرت انسان‌ها همسو است به‌شدت موردتوجه افکار عمومی قرار گرفت و به‌سرعت از مرزهای ملی فراتر رفت.

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص تشریح وضعیت منطقه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: برای اینکه ببینیم چه اتفاقی افتاده است کافی است ببینیم شرایط کشورهای منطقه در سال 1357 چگونه بود و الآن چگونه است؛ در آن مقطع زمانی شخصی به نام صدام یک دیکتاتور به تمام معنا در عراق حاکم بود که بلافاصله جنگی تحمیلی را علیه ایران شروع کرد اما امروز می‌‌بینیم که دیگر آثاری از رژیم صدام باقی نمانده بلکه نیروهای حشدالشعبی و جوانان انقلابی در عراق حاکم شدند که این نشان می‌دهد این نیرو برگرفته از بسیج مردمی است که حضرت امام در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی آن را ایجاد کردند.

وی در خصوص لبنان عنوان کرد: در سال 1982 رژیم صهیونیستی طی چند ساعت توانست کشور کوچکی مانند لبنان را به اشغال درآورد اما حزب‌الله لبنان که برگرفته از اندیشه انقلاب اسلامی است توانست در سال 2000 میلادی پس از 18 سال اشغال اسرائیل، آنان را مجبور به عقب‌نشینی کند؛ امروز لبنان به‌عنوان یک قدرت مطرح در منطقه ظهور و بروز دارد به‌گونه‌ای که هیچ اتفاقی در منطقه غرب آسیا شکل نمی‌گیرد مگر اینکه حزب‌الله اراده و آن را تائید کند که نقش جوانان حزب‌الله نشأت گرفته از تفکر انقلابی است.

عابدینی گفت: در کشوری مانند یمن هیچ‌کس نمی‌تواند انصار الله یمن را از تفکر انقلاب اسلامی جدا کند؛ جوانان یمن با تهاجمی مقابله می‌کنند که رژیم سعودی در رأس آن قرار دارد و کشورهای مرتجع عرب و غربی از آن حمایت می‌کنند، امروز یمن با مقاومت خود به‌عنوان چراغ درخشان مقاومت اسلامی در منطقه می‌درخشد.

غلبه تفکر انقلاب اسلامی بر تفکر تکفیری

وی با اشاره به تلاش داعش برای تجزیه سوریه اظهار کرد: تفکر انقلاب اسلامی بر تفکر تکفیری غلبه پیدا کرد و حوزه سرزمینی داعش از بین رفت؛ در حال حاضر دفاع وطنی در سوریه مطرح است که این تفکر نیز برگرفته از تفکر بسیج مردمی در ایران است که به‌عنوان یک تفکر بازدارنده در مقابل رژیم صهیونیستی و تروریست‌های داعش نمود پیدا کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مقاومت مردم فلسطین تشریح کرد: فلسطینی‌ها در یک مقطع زمانی مجبور شدند به سازش تن دهند اما الآن بر اساس اندیشه انقلاب اسلامی گروه‌های متعدد جهادی با عنوان جهاد اسلامی، حماس و گردان‌های قدس شکل گرفتند و توانستند مقابل رژیم صهیونیستی بایستند. الآن نه‌تنها اسرائیل نمی‌تواند در برابر آن‌ها عرض‌اندام کند بلکه گروه‌های فلسطینی توانستند ضربه‌های سهمگینی به رژیم صهیونیستی بزنند و این مقاومت همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با استکبار، اشغالگری و ظلم و ستم از مهم‌ترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی بوده است، بیان کرد: این دستاورد انقلاب اسلامی در فراسوی مرزهای ایران گسترش‌یافته است، دفاع از مستضعفین دیگر شاخصه انقلاب اسلامی است به‌گونه‌ای که امروز و حتی در کشورهایی مانند آمریکای لاتین، بولیوی و ونزوئلا نمادی از این مبارزه با استکبار را شاهد هستیم.

گسترش حوزه نفوذ انقلاب اسلامی

عابدینی با اشاره به گسترش حوزه نفوذ انقلاب اسلامی تصریح کرد: به گفته بسیاری از کارشناسان انقلاب اسلامی از دامنه‌های هیمالیا تا سواحل مدیترانه گسترش پیداکرده و حتی پا را فراتر از این گذاشته است به‌گونه‌ای که 10 سال پیش در کنگره آمریکا طرح جلوگیری از نفوذ جمهوری اسلامی در نیمکره غربی مطرح شد و منظورشان کشورهای آمریکای لاتین بود؛ این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی توانسته به بخشی از اهداف خود برسد گرچه هنوز تا رسیدن به‌تمامی آرمان‌ها نیاز به کار گسترده‌ای دارد.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی با مقاومت خود ثابت کرد که آمریکا قدرت بلامنازع و ابرقدرت جهان نیست، تشریح کرد: شکست آمریکا در سرنگونی دولت سوریه، ونزوئلا، بولیوی و عراق نشان می‌دهد که دیگر ابرقدرت دنیا نیست و حداکثر یک قدرت بزرگ است. آمریکا امروز قدرتی برای اجماع سازی ندارد و امروزه تحولات زیادی را می‌بینیم که جامعه جهانی با آمریکایی‌ها همسو نیستند و نمونه انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس است و هیچ کشوری از آمریکا پیروی نکرد، در برجام نیز دیدیم هیچ کشوری حاضر به تبعیت از آمریکا نشد.

نقش انقلاب اسلامی در ایجاد ائتلاف مقابله سلطه‌گران

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در ایجاد ائتلاف مقابله سلطه‌گران گفت: یک ائتلاف مقابل نظام سلطه شکل‌گرفته است که این ائتلاف شامل جمهوری اسلامی ایران، چین روسیه و برخی دیگر از کشورها است و بی‌تردید این ائتلاف در آینده گسترش پیدا خواهد کرد بنابراین تفکر انقلاب اسلامی سبب شده که آمریکا ابرقدرت بلامنازع دنیا نباشد.

وی با تأکید بر اینکه ایستادگی ملت‌ها در مقابل زورگویی‌ها افزایش‌یافته که این‌یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: به نظر می‌رسد انقلاب اسلامی تا حدود زیادی به اهداف خود در حوزه نظام بین‌الملل نزدیک شده است گرچه دشمن به دلیل برخورداری امپراتوری رسانه‌ای گسترده تلاش دارد تا واقعیت‌ها را تحریف کند ولی کسانی که به‌صورت دقیق موضوعات را دنبال و درک می‌کنند، می‌دانند که این تفکر در دنیا در حال شکل‌گیری است به‌گونه‌ای که فوکویاما که کتاب پایان تاریخ را نگارش کرده بود امروز اعتراف می‌کند که این‌گونه نیست. فریدمن که مقاله جهان تخت است را نوشته امروز دریافته تفکر دینی مقابل آنان قد علم کرده است و اکنون بسیاری از دیدگاه‌های آنان کارایی لازم را ندارد.

حفاظت از دستاوردهای بین‌المللی انقلاب

عابدینی در خصوص حفاظت از دستاوردهای بین‌المللی اظهار کرد: خداوند متعال حافظ دین اسلام است اما باید تفکر، ارزش‌ها و آرمان‌‎های انقلاب اسلامی توسط رسانه‌ها مطرح و تبلیغ شود که از آن با عنوان دیپلماسی عمومی یاد می‌شود. اگر انقلاب اسلامی به‌صورت دقیق منتشر شود خواهان بسیاری در جهان خواهد داشت چون متناسب با فطرت انسان است؛ این وعده خداوند متعال است که با آمدن حق باطل از بین خواهد رفت.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: نظام سلطه تلاش می‌کند تا با عملیات روانی تفکر خودش را ترویج کند اما باید بدانیم این‌ها مانند کف روی آب است که وقتی آرامش بازگردد و هیاهوی نظام سرمایه سالار فروبنشیند این کف‌ها از بین خواهد رفت؛ چون انقلاب اسلامی با فطرت بشری همسو است باقی می‌ماند و سرانجام زمین به دست بندگان صالحان خدا خواهد افتاد. انقلاب اسلامی برگرفته از تفکر مستضعفین است و امیدواریم به حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) ختم شود، بی‌تردید این امیدی است که همه مستضعفین به آن دل بستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار