پوشش سخنان رئیس‌جمهور سابق در رسانه‌های بیگانه؛

سخنان جدید رئیس‌جمهور سابق درباره امام زمان (عج) مورد توجه رسانه‌های غربی قرار گرفته است. رسانه‌های فارسی زبان به بهانه این سخنان برخی باورهای شیعه را زیر سؤال بردند.

احمدی نژاد باز جنجال آفرید/ تلاش برای بازگشت با حاشیه‌سازی

به گزارش گلستان 24، تازه‌ترین سخنان آقای محمود احمدی‌نژاد درباره امام زمان (عج) بار دیگر مورد توجه رسانه‌های غربی قرار گرفت. سایت‌های فارسی زبان وابسته به دولت‌های غربی این سخنان را در تیتر یک اخبار خود پوشش دادند.

رئیس جمهور سابق ایران چه در دوران ریاست جمهوری‌اش و چه پس از آن بارها با چنین سخنانی حاشیه‌سازی کرده بود. این بار نیز رسانه‌های غربی به بهانه چنین اظهاراتی به برخی باورهای شیعیان هجمه آوردند.

محمود احمدی‌نژاد درگذشته به دلیل اظهارنظر در زمینه مسائلی که تخصصی در آن‌ها ندارد مورد انتقاد مراجع و بزرگان قرار گرفته بود ولی وی نه تنها از این شیوه دست برنداشته بلکه هر از گاهی با چنین سخنانی خود را در صدر اخبار رسانه‌ها نگاه می‌دارد.

احمدی‌نژاد، مدرک دکتری در رشته مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل دارد و دانشیار دانشگاه علم و صنعت است. پایان‌نامه دکترای وی درباره ترافیک بوده است.

 

 

احمدی‌نژاد در بخشی از جدیدترین سخنانش به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان چنین گفته است:

«نظام سلطه و شیطان در افق بلندتری مسائل را می‌بینند و تحلیل می‌کنند. بیش از آنکه ما دنبال امام زمان باشیم آنها دنبال امام زمان هستند.

آن قدر در دانشگاه‌های علوم انسانی آمریکا راجع به امام زمان تحقیق کرده‌اند که اگر من بگویم هزاران برابر مجموع کار حوزه‌های علمیه قم و نجف و مشهد، زیاد نگفته‌ام، بلکه کمتر گفته‌ام که شما باور کنید.

با بسیاری از کسانی که به زعم آنان می‌توانسته‌اند با امام زمان ارتباطی داشته باشند تماس گرفته و با آنها مصاحبه و اطلاعاتشان را تخلیه کرده‌اند. به قول دوستی می‌گفت پرونده امام زمان را تکمیل کرده‌اند و برای دستگیری‌اش بسته‌اند، تنها عکسش را کم دارند.

آنها می‌دانند که تنها خطر مبنایی و اساسی برای امپراتوری چند صد ساله آنها امام عصر است.

آقای کلهر می‌گفتند که من جدا معتقدم که اسم داعش را طوری انتخاب کرده‌اند که به شیعه نزدیک باشد.

یکی از دوستان ما که انسان فاضلی است، می‌گفت و البته احتمال می‌داد که چه‌بسا حکومت شیطان تصمیم گرفته است خودش جریان سفیایی را راه بیندازد تا دست خودش باشد.

بعضی ها هشدار داده بودند و گفته بودند که توطئه در کار است و این مسائل اتفاقی نیست.

آنها می خواهند نگذارند آن اتفاق یعنی ظهور کامل واقع شود.»

 

 

 

پوشش سخنانی  رئیس جمهور سابق در رسانه‌های بیگانه

 

سایت بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN) با تیتر "نگرانی از دستگیری امام زمان یا تصرف رسانه‌ها؛ احمدی‌نژاد چه می‌کند؟" به استقبال سخنان احمدی‌نژاد رفت و نوشت: «همزمان با بالا گرفتن حدس و گمان‌ها در مورد احتمال حضور دوباره محمود احمدی‌نژاد در عرصه سیاسی ایران در آستانه انتخابات مجلس دهم، او نیز به طور محسوسی بر میزان حضورش در محافل عمومی افزوده و با شیوه‌های خاص خود، نگاه رسانه‌ها را متوجه خویش کرده است.»

 

 

 

سایت دویچه وله (Deutsche Welle) نیز از این تیتر برای پوشش این خبر استفاده کرد: «ادعای تازه احمدی‌نژاد: غرب در پی دستگیری امام زمان است.»

سایت وابسته به وزارت خارجه آلمان نوشته است: « محمود احمدی‌نژاد بار دیگر با بیان سخنانی در مورد امام دوازدهم شیعیان جنجال ‌آفریده است. به ادعای وی غرب در پی دستگیری امام زمان است و دانشگاه‌های آمریکا خیلی از کسانی را که با وی مرتبط بوده‌اند، تخلیه اطلاعاتی کرده‌اند.»

به گزارش دویچه وله،  محمود احمدی‌نژاد در دو دوره ریاست‌جمهوری خود نیز بارها در مورد ارتباط با امام زمان ادعاهایی را مطرح کرده تا جایی که وی و برخی از نزدیکانش متهم شده بودند که با جن‌گیران ارتباط داشته و برخی از تصمیمات خود را در مشورت با آنان اتخاذ می‌کنند.

دویچه وله در ادامه به بهانه سخنان حاشیه‌ای احمدی‌نژاد به شکلی نرم به برخی باورهای شیعه تاخته است.

 

 

سایت رادیو فردا (RADIOFARDA) با پوشش دادن این سخنان نوشته است: «سخنان آقای احمدی‌نژاد و همچنین اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر او، دربارهٔ امام دوازدهم شیعیان در سال‌های گذشته بارها خبرساز شده‌است.»

محمود احمدی‌نژاد در مرداد ۹۲ نیز مدعی شده بود که سال ۸۶ با رابط امام دوازدهم شیعیان دیدار داشته و به نقل از او گفته بود که «غربی‌ها به شدت دنبال امام زمان هستند. برای زدن.»

به نوشته این سایت، احمدی‌نژاد در آبان ماه ۹۲ نیز دعا کرده بود که تا چهار سال بعد دعای مربوط به امام دوازدهم شیعیان در کاخ سفید نصب شود.

 

 

 

هدف احمدی‌نژاد از چنین سخنانی چیست؟

 

تحلیلگر بی بی سی معتقد است: محمود احمدی‌نژاد، چه در دورانی که مسئولیت شهرداری تهران را به عهده داشت و چه پس از رسیدن به ریاست جمهوری، به خوبی کارآمدی شیوه تبلیغاتی خود هم در سطح کشوری و هم در سطح منطقه ای را آزموده و نتایج دلخواه خویش را به دست آورده است، بنابراین جای شگفتی نیست که او اگر قصد بازگشت و حضوری فعال در صحنه را داشته باشد، بار دیگر همان شیوه‌ها را در پیش گیرد.

به نوشته این سایت انگلیسی، نحوه انعکاس اظهارات او، به عنوان مثال در صفحه اول روزنامه شرق، که از اصلی‌ترین روزنامه‌های منتقد یا مخالف محمود احمدی‌نژاد محسوب می‌شود، نشان می‌دهد که او در ارزیابی خود چندان اشتباه نکرده است.

توجه رسانه‌ها به احمدی‌نژاد چیزی است که او می‌خواهد. تیتر یک رسانه‌های مختلف بهترین مکان برای جلب توجه است. بی بی سی نوشته است که حتی کسانی که به انتقاد از سخنان احمدی‌نژاد می‌پردازند بیشترین کمک را به او کرده‌اند: «به نظر می‌رسد آنچه بیشتر در افکار عمومی تأثیر می‌گذارد، نفس حضور مجدد و فعالانه محمود احمدی‌نژاد در عرصه سیاست باشد تا سخنانی که شنیدن آنها از رئیس جمهوری پیشین دیگر عجیب و غیرمنتظره نیست.»

 

 

بی بی سی با استناد به برخی رفتارهای اخیر رئیس جمهور سابق، همچون حضور پررنگ در تشییع شهدای غواص و آمدن بر جایگاه ویژه، نتیجه گرفته است: «دوران سکوت نسبی و حاشیه‌نشینی محمود احمدی‌نژاد اندک اندک به سر رسیده است.»

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان جنجال‌آفرینش با تمجید فراوان از دولت خود گفت: «آن خانم وزیر خارجه قبلی (هیلاری کلینتون) نوشته و اخیراً منتشر کرده که کارها درست پیش می‌رفت تا زمانی که در ایران یک دولتی سر کار آمد و مانع ایجاد کرد. مجبور شدیم وقت و هزینه بگذاریم تا آن دولت را تخریب و از سر راه برداریم. او می‌گوید الآن برگشتیم به مسیر قبلی. آنها می‌خواهند نگذارند آن اتفاق یعنی ظهور کامل واقع شود...»

جام نیوز

ارسال نظر

  • j
    0

    احمدی نژاد کاملا درست گفته.

آخرین اخبار