دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان:

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان حضور در انتخابات و شفافیت را یک معروف دانست و گفت: انتخاب فرد شایسته در انتخابات، متضمن آینده خوب است.

انتخاب فرد شایسته متضمن آینده خوب است/ مردم مطالبه گر باشند

گرگان- به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان  24 ، یاسر قزوهی در توضیح نقش شفایت برای انتخاب شایسته، اظهار کرد: ابتدا باید ببینیم مسئول خودش را «مسئول» می‌داند یا نگاهی استکباری به خود دارد؟ اگر فردی که مسئولیتی دارد، خود را در قبال جامعه مسئول بداند، کم و بیش روحیه شفافیت را دارد.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت باید به یک ارزش در جامعه و بخصوص میان مدیران تبدیل شود، افزود: باید پشتوانه قانونی برای این مهم ایجاد شود تا اگر فردی رویکرد شفاف به موضوعات ندارد، کنار گذاشته شود.

قزوهی تأثیر مردم و روحیه مطالبه گری مردم را عامل بسیار مهمی برای تقویت شفافیت دانست و گفت: مشخصاً رسانه هم باید نقش محوری خود را در این زمینه ایفا کند.

وی درباره بررسی معیارهای شایستگی فرد اصلح، با بیان اینکه برای معیارهای فرد اصلح مطلب زیاد است، بیان کرد: من به همه مردم و جوانان توصیه می‌کنم فرمایشات مقام معظم رهبری را با دقت گوش دهند، ایشان بطور کامل و دقیق و مکرراً معیارهای شایستگی فرد اصلح را در فرمایشاتشان تبیین فرموده‌اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان اظهار کرد: ملاک‌هایی مانند ساده زیستی، قانون گرایی، جوان گرایی و.... همه توسط رهبر معظم انقلاب تاکید شده‌اند و به نظرم مهم اینجاست که مردم ببینند این معیارها در کدام یک از نامزدها و تیمی که با وی همکاری دارد دیده می‌شود.

مطالعه زندگی نامه و برنامه افراد راهکاری برای انتخاب اصلح است

وی اضافه کرد: این موضوع دقت لازم می‌خواهد که با بررسی عملکردها و مطالعه زندگی نامه و برنامه‌هایی که ارائه می‌شود، به انتخاب اصلح برسند.

قزوهی حضور در انتخابات را یک معروف و کار خیر دانست و گفت: با انتخاب خوب است که اتفاق‌های خوب در کشور خواهد افتاد، حضور حداکثری و با بصیرت می‌تواند این مهم را رقم بزند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس و برای پرشور شدن انتخابات همه باید یکدیگر را به این کار خیر دعوت و به نوعی امر به معروف کنند؛ همه ما باید برای بهتر شدن زندگی خود و آیندگان تلاش کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان بیان کرد: باید رویکردمان به انتخابات در وهله اول ناظر بر اصل و اساس انتخابات به عنوان یک حق و بخشی از تکالیف شهروندی باشد. یعنی تقدم اصل و اساس بر موضوعات و رویکردهای جناحی و حزبی.

وی اضافه کرد: باید از تخریب اشخاص و جریان‌ها پرهیز و روی برنامه خودمان تاکید کنیم. نیاز است در این خصوص جریانات سیاسی به طور مدام فعال باشند و نه اینکه صرفاً در ایام انتخابات در جوی هیجان زده روی موج آفرینی کار کنند.

احزاب برای ارتقای سواد سیاسی جامعه تلاش کنند

قزوهی ادامه داد: باید احزاب و جمعیت‌های سیاسی به طور پیوسته در خصوص سواد سیاسی شهروندان، کار کنند تا در انتخابات میوه نهایی که همان حضور پر شور مردم است را بتوانیم بچینیم.

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین مطالبه از منتخبین انتخابات چیست؟ گفت: مردم خواسته‌های گوناگونی از رئیس جمهور دارند ولی آنچه بیشتر در این ایام مورد انتظار است مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است که امیدوارم رئیس جمهور آینده مان، برنامه‌ای دقیق و درست در این زمینه داشته باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان بیان کرد: در کنار مسائل اقتصادی یقیناً موضوعات فرهنگی و امنیتی هم نیاز و ضرورت است؛ همچنین در همه این موارد باید اقتدار کشور نیز حفظ شود و از انقلاب خارج نشویم.

وی حضور حداکثری مردم در انتخابات را ضروری دانست و گفت: چه ما در انتخابات شرکت کنیم و چه شرکت نکنیم رئیس جمهور و اعضا ی شوراها انتخاب خواهند شد پس عقل می‌گوید باید در سرنوشت خود دخیل باشیم و بی تفاوت نسبت به موضوع نباشیم؛ واقعاً همه ما در مقابل خود و آیندگان مسئول هستیم و وظیفه داریم با شرکت در انتخابات و انتخاب فرد شایسته و اصلح آینده خوب و زیبا برای خود و فرزندانمان بسازیم

قزوهی تاکید کرد: آنچه مهم است این است که منتخب مردم زمانی که نمایندگی بخش بیشتری از جامعه را همراه داشته باشد، در معادلات داخلی و خارجی بیشتر توان مشارکت فعال و برنامه سازی دارد.

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار