ائمه جمعه اهل سنت شهرهای غرب گلستان با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در عرصه‌های سیاسی، خواستار حضور همه جانبه اهالی شهرهای کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی شدند.

 دعوت ائمه جمعه اهل سنت گلستان برای حضور در انتخابات مجلس

به گزارش گلستان ۲۴؛ امام جمعه اهل سنت خواجه نفس گمیشان در این خصوص به ایرنا گفت: اولین و مهمترین مساله در انتخابات ۲۱ شهریور حضور حداکثری مردم است و با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، این مشارکت حمایت مردم از نظام را به همه دشمنان و استکبار جهانی ثابت می کند.

حاج آخوند امانگلدی حنفی اضافه کرد: مردم حوزه انتخابیه غرب گلستان که در اسفند ماه و دور نخست انتخابات خالق حماسه بزرگی بودند باید این حماسه را در دور دوم تکمیل کنند.

این روحانی اهل سنت اظهار امیدواری کرد: مردم ترکمن منطقه روز جمعه همپای سایر اقوام ساکن کردکوی و بندرگز در انتخابات شرکت گسترده ای داشته و برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی و اثبات وفاداری ترکمن ها به نظام و مقام معظم رهبری ثبت کنند.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: حضور حداکثری مردم در  دور دوم انتخابات مجلس فارغ از جناح بندی های سیاسی حماسه بزرگی است که برای دوستداران انقلاب عزت و اقتدار به ارمغان آورده و دشمنان نظام را مایوس و ناامید خواهد کرد.

حاج آخوند عبدالرحمن کر ادامه داد: شرکت در دور دوم انتخابات همانند دور اول از اهمیت بالا و شاید بیشتری برخودار باشد لذا مردم نباید در این خصوص دچار غفلت شوند.

وی از ۲ نامزد راه یافته به این دور خواست از تخریب و تهمت رقیب خودداری کنند زیرا چنین کارهایی موجب کاهش رغبت حضور مردم و پایین آمدن میزان مشارکت خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت قره تپه بندرترکمن نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : همه مسئولان و خدمتگزاران برای برگزاری انتخابات پرشور و سالم تلاش کنند زیرا مشارکت حداکثری و حرکت بر مدار قانون موجب سربلندی و سرافرازی نظام می شود.

حاج آخوند عبدالجبار میرابی انتخابات را از نعمت های بزرگ خداوند به ایرانیان بیان کرد و افزود: شکر این نعمت ارزشمند، مشارکت در انتخابات است.

وی اضافه کرد: عملی ترین شکل حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی حضور همیشگی در صحنه است که با شرکت در انتخابات و راهپیمایی جلوه گر می شود.

وی گفت: اهل سنت گلستان در تمامی صحنه های سیاسی و اجتماعی کشور همپای برادران شیعه حضور داشته اند و روز جمعه نیز بار دیگر اتحاد خود را در تعیین سرنوشت اثبات می کنند.

به گزارش ایرنا در پایان انتخابات دور اول حوزه انتخابیه غرب گلستان، عبدالجلال ایری ۲۱ هزار و ۱۸۳ رای و رجب محمدآبادی ۱۴ هزار و ۹۸۳ رای به دست آوردند و به دلیل کسب نکردن اکثریت آرا، بخت خود را برای رسیدن به کرسی بهارستان در ۲۱ شهریور امسال امتحان خواهند کرد.

۲۴۴ شعبه در سطح چهار شهرستان کردکوی، بندترکمن، بندرگز و گمیشان پیش بینی شده که ۱۲۱ شعبه شهری و ۱۲۳ شعبه روستایی است.

در مرحله اول انتخابات ۱۱۸ هزار و ۷۳۷ نفر در انتخابات حوزه غرب گلستان شرکت کردند.

استان گلستان با ۶ حوزه انتخابیه اصلی ،هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی شامل ۲ نفر از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا ، یک نفر از رامیان و آزادشهر، یک نفر علی‌آباد، یک نفر از کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و بندرگز، یک نفر از گنبدکاووس و یک نفر از مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه دارد.

در انتخابات دوم اسفند پارسال ۱۲۹ کاندیدا برای کسب هفت کرسی در ۶ حوزه انتخابیه گلستان خود را در معرض ارزیابی و انتخاب یک میلیون و ۳۳۰ هزار واجد شرایط رای دادن قرار دادند که ۷۱ هزار نفر از آنان رای اولی بودند.

استان گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار