نایب رئیس خانه احزاب گلستان:

نایب رئیس خانه احزاب گلستان در خصوص انتخاب استاندار گفت: استاندار باید وزانت و به تعبیر وزیر کشور کفایت اداره استان را داشته باشد.

استاندار منتخب باید کفایت اداره استان را داشته باشد

به گزارش گلستان 24، صاحب حجتی با بیان اینکه استفاده از نیروهای بومی در این سمت مورد تأکید برخی اشخاص است، افزود: اینکه استاندار از بدنه بومی انتخاب شود امر پسندیده‌ای است اما اگر فرد غیربومی و توانمند، انقلابی و دارای سابقه قابل دفاع باشد که بتوان از ظرفیت آن برای پیشبرد اهداف و رفع عقب ماندگی‌ها و جهش و توسعه استان استفاده کرد هم ایرادی ندارد.

وی گفت: ما باید نگران عقب‌ماندگی و توسعه نیافتگی استان بوده و نباید به دنبال این باشیم که استاندار بومی یا غیربومی باشد؛ اگر استاندار بومی انتخاب شود اولی است ولی اگر افراد غیربومی قوی‌تری با شاخصه‌های انقلابی و نگاه ولایی و توان مضاعف انتخاب شوند، قابل پذیرش است.

حجتی تاکید کرد: استاندارانی که تاکنون به گلستان آمده صرفاً برای کارآموزی بوده و به همین دلیل تغییری در روند استان ایجاد نشده است.

وی گفت: اگر بنا باشد که از نیروهای بومی برای استانداری استفاده شود باید افرادی که در سطح ملی ارتباطات خوبی دارند، انتخاب شوند.

حجتی تصریح کرد: یکی از مشکلات گلستان در حوزه منابع انسانی است و نمایندگان و بزرگان استان تاکنون نتوانسته‌اند ظرفیت سازی کرده و افرادی در تراز وزارت خانه معرفی کنند تا بتوانیم از پتانسیل آنها برای توسعه منطقه استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: نمایندگان در انتخاب استاندار نظر مشورتی داشته و رهبر معظم انقلاب هم آن‌ها را از انتخاب استاندار منع کرده است.

حجتی با بیان اینکه معرفی افراد به عنوان استاندار از سوی برخی گروه‌های سیاسی از قبل رواج داشته است، افزود: ضمن احترام به برخی از گزینه‌های پیشنهادی اما عقب‌ماندگی‌های استان به اندازه‌ای است که افرادی فراتر از این نام‌ها را می‌طلبد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های جوانان گفت: رئیس جمهور چند روز گذشته تاکید کرد که باید فضا برای حضور جوان‌ها آماده شود لذا ما می‌توانیم به جای معرفی افرادی که بازنشسته شده و تحرک لازم را ندارند از نیروهای جوان و انقلابی استفاده کنیم.

حجتی با تاکید بر اینکه هیئت حاکمه استان مهم است، افزود: اگر استاندار انتخاب شد افرادی که هم اکنون به عنوان گزینه‌های استانداری مطرح هستند باید هم فکری کرده و برای توسعه استان تلاش کنند.

وی گفت: تیم استانداری باید مقتدر، توانمند، با برنامه، با انگیزه دارای روحیه جهادی، حساس در برابر فساد و دارای کفایت لازم برای ایجاد جهش در استان باشد.

حجتی افزود: هم اکنون گروه‌های سیاسی باید تفاهم نانوشته بین خودشان داشته باشند و هر اتفاقی که افتاد با نگاه بازتر و با شرح صدر بیشتر برخورد کرده تا تحول در استان رقم بخورد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار