یک عضو شورای شهر گرگان گفت: طرح سوال از شهردار این شهر با امضای پنج نفر از اعضا به جریان افتاد.

سوال از شهردار گرگان با امضای پنج عضو شورا جامه عمل به خود گرفت

به گزارش گلستان 24، طرح سوال از شهردار گرگان که از سال گذشته زمینه بحث و اختلاف نظر اعضای شورای شهر و شهردار گرگان را سبب شده بود، بالاخره پس از کش و قوس های متعدد و واگذاری آن به جلسات فوق العاده و غیرعلنی بنا به گفته محمد رضا سبطی منشی اول شورای شهر گرگان شامگاه شنبه در یکصد و نود و ششمین جلسه علنی و رسمی شورای شهر گرگان به جریان افتاده و سوالات تحویل حسین صادقلو شهردار شد.

وی گفت: برای رفع برخی از ابهامات و طبق قانون از صادقلو شهردار گرگان خواسته شد که جواب سوالات را به صورت کتبی به شورا تحویل دهد.


سوال از شهردار گرگان
 

همچنین در ابتدای این جلسه رییس شورای شهر گرگان با گرامیداشت روز جهانی قدس، افزود: روز قدس فرصتی است تا دنیای امروز غده سرطانی اسرائیل و حامی بزرگ او آمریکا را بشناسد تا برای برداشتن او از منطقه قدمی بردارند.

حسین ربیعی افزود: سردمداران آمریکا، یهودیان قدرتمند و طرفدار اسرائیل هستند که آمریکا را مدیریت می کنند.

وی با بیان اینکه پشت پرده مدیریت تمامی مشکلات منطقه از القاعده، داعش و سعودی ها، همه در دست رژیم نژادپرست اسرائیل است، اظهار امیدواری کرد که با شناخت مردم دنیا، این رژیم از منطقه محو شود.

رییس شورای شهر گرگان در بخش دیگری از سخنانش به ایام پیش رو در هفته جاری از جمله روز 21 تیرماه روز حجاب و عفاف پرداخت و گفت: حجاب از واجبات دین ماست و آنچه از بدحجابی در جامعه دیده می شود یا به دلیل عدم آگاهی یا از طریق ماهواره ها به جوانان ما دیکته شده است.

ربیعی از مسوولان امر خواست که زمینه ازدواج جوانان دختر و پسر را با ایجاد مکان ها و مراکزی برای شناخت و معرفی یکدیگر فراهم سازند تا جوانان با شناخت بهتر از یکدیگر در این مکان ها ازدواج کنند، در این صورت جلو بسیاری از طلاق ها و جدایی ها و نابهنجاری های جامعه امروز که بخاطر عدم شناخت و درک متقابل جوانان از یکدیگر است، گرفته شود.

ربیعی به روز تامین اجتماعی و بهزیستی نیز اشاره کرد و گفت: دولتمردان زحمات زیادی را برای برقراری تامین اجتماعی در کشور انجام دادند اما با گذشت بیش از 30 سال از انقلاب هنوز وضعیت کشور ما در حد مطلوب نیست.

به گفته وی، اینکه صدها نفر در انتظار ثبت نام و تحت پوشش درآمدن کمیته امداد و بهزیستی ایستاده اند به کم کاری مسوولان ما بر می گردد و لکه سیاهی در جامعه است که باید جمع شود.

رییس اداره بهزیستی شهرستان گرگان که به مناسبت هفته بهزیستی به اتفاق همکارانش در جمع شوراییان حضور یافت، طی سخنانی به عملکرد سال گذشته این اداره پرداخت و گفت: بهزیستی تنها برای قشر خاصی از مردم نیست که معلولیت و یا محرومیت داشته باشند بلکه برای همه مردم است.

فرهاد ثانی افزود: بهزیستی با 82 ماموریت ذاتی و یک هزار ریز فعالیت، از قبل تولد با مشاوره های ژنتیک تا بعد از مرگ در سه حوزه توان بخشی، اجتماعی و پیشگیری به آحاد جامعه خدمات رسانی دارد.

ثانی ادامه داد: تشکیل هشت هزار پرونده خدمات مستمر و غیر مستمر، نگهداری شبانه روزی 491 بیمار روانی، عقب مانده ذهنی و سالمند، طرح ویزیت در منزل، اعطای وسایل کمک بخشی و توانبخشی و تحت پوشش قرار دادن 578 زن بی سرپرست و خود سرپرست از جمله خدمات ارائه شده بهزیستی گرگان در سال گذشته بوده است.

به گفته وی، شهر گرگان سال گذشته در مناسب سازی معابر، رتبه نخست را در بین شهرهای استان کسب کرد که امید است این روند با قدرت و جدیت بیشتر در سال جاری تداوم یابد.

وی از اعضای شورای شهر گرگان خواست که با عضویت در انجمن معلولین، کمک مضاعفی به جامعه هدف بهزیستی داشته باشند.

در این نشست قرار بود فائزه عبدالهی عضو شورا نطق پیش از دستور داشته باشد که وی در جلسه غیبت داشت.

بررسی لوایح و نامه های رسیده از جمله لایحه دو فوریتی مساعدت مالی به انجمن ضایعه نخاعی، قدردانی از زحمات دستگاههای خدمات رسان به تقاطع های غیرهمسطح جهت سرعت بخشی به جابه جایی تاسیسات شهری، نگاه تشویقی و تسهیلی به مودیان مالیاتی بدهکار به شهرداری، واگذاری اجرای پروژه های در حال اجرا به ناجا و نرخ پیشنهادی کرایه تاکسی سال 94 از جمله این لوایح و نامه ها بود./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار