مشکل کدام است تعدد تاکسی یا ساماندهی نشدن مسیر؟

چند وقتی است که فعالیت تعدادی از تاکسی های شهر گرگان در شهر آق قلا باعث بروز اعتراضاتی در بین رانندگان تاکسی شده است.

تاکسی شهری آق قلا ؛ انتظاراتی که برآورده نشد+سند

به گزارش گلستان 24، تاکسی ها ی که صاحبان آن شهروندان آق قلایی هستند و با امتیاز تاکسی گرگان در شهر آق قلا در حال مسافرکشی هستند.
رانندگان تاکسی آق قلا با تماس با سایت ارکین نیوز درخواست کردند که در مورد تردد تاکسی های گرگان در شهر آق قلا و مسافرکشی آنها در سطح شهر تحقیق شود و آنها معتقدند حقوق رانندگان قدیمی تضییع شده است.
به گفته آنها این موضوع در برنامه رادیویی روزنه نیز بررسی شده است و ادعا می کنند غیر قانونی است ولی رسیدگی نمیشود.
رانندگان تاکسی های قدیمی شهر آق قلا اظهار کرده اند که مصوبه ی اشتباه شهردار وشورای شهر آق قلا باعث این اتفاق شده است .
سوال رانندگان تاکسی شهری آق قلا از مسئولین این است که آیا همین تعداد تاکسی های موجود در داخل شهرستان آق قلا پاسخ گوی مسافرین نیست ؟ آنها می گویند ما شاهد این موضوع هستیم که خیلی از تاکسی ها همیشه جای خالی برای مسافر دارند و افزایش تاکسی بیشتر باعث ازدیاد ترافیک خواهد بود.
شهردار آق قلا در خصوص پیگیری های خبرنگار گفته است که ناوگان تاکسی شهری آق قلا در حال حاضر با کمبود تاکسی مواجه است .
وی با بیان اینکه استاندارد شهری می گوید به ازای هر ۱۰۰ نفر بایستی یک تاکسی شهری وجود داشته باشد اضافه کرد : شهر آق قلا علاوه بر ۱۲۰ تاکسی موجود در حال حاضربه ۱۸۰ تاکسی برای رسیدن به استاندارد های لازم نیاز دارد.
قرنجیک معتقد است برای تامین بخشی از کمبود ها در این بخش ، براساس مصوبه نامه شماره ۹۹۰۴۶/۲/۲۷ مورخ ۳/۶/۸۹ وزیر کشور بند ۳ صورتجلسه مورخ ۲۹/۱۱/۹۲ کمیته حمل و نقل عمومی درون شهری استان و جا به جایی تاکسی از شهری به شهر دیگر ؛ بنا به درخواست ده نفر از رانندگان آق قلایی فعال در تاکسی رانی گرگان و با موافقت شورای شهر و ارسال درخواست انتقال آنها به کمیته حمل و نقل استان ، موقتا با فعالیت آنها در شهر آق قلا موافقت شده است و پرونده انتقال آن ها از شهر گرگان به آق قلا در مرحله پیگیری است.



 

شهردار آق قلا می گوید مشکل ناوگان شهری آق قلا در ازدیاد تعداد تاکسی های شهر نیست بلکه مشکل اصلی مردم و رانندگان تاکسی این است که به دلایلی مسیرهای تردد تاکسی ها ساماندهی نشده است.
وی با بیان اینکه اعتراض رانندگان تاکسی شهری آق قلا هم در شهرداری و هم در فرمانداری مورد بررسی قرار گرفته است و از نظر قانونی اشتباهی در مصوبات شورا و شهرداری صورت نگرفته است ، اضافه کرد: در اولین فرصت مسیرهای محلات برای تاکسی ها ساماندهی خواهد شد.
گفتنی است تاکنون اجرای طرح ساماندهی مسیرهای تاکسی در شهر آق قلا به دلایل مختلفی اجرا نشده و تاکسی های شهر آق قلا فقط یک مسیر سنتی را خدمات رسانی می کنند.
لازم به ذکر است ۳۰ مسیر در شهر آق قلا توسط واحد تاکسی رانی مشخص و نرخ آنها اعلام می شود ولی در حال حاضر فقط در سه مسیر از محلکه کل آباد تا بیمارستان تاکسی ها تردد می نمایند./ارکین نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار