رئیس سابق دانشگاه مائده در پاسخ به سوال گلستان24؛

دو سال است که مسئولین کشورمان وقت، انرژی و سرمایه کشور را صرف این مذاکرات کرده اند. در حالی که راه حل مشکلات ما در درون کشور است.

فاطمه احمدی: من نمی دانم مسئولین ما در مذاکرات دنبال چه هستند/ نود درصد عمر آمریکا در جنگ گذشته است

فاطمه احمدی، رئیس سابق دانشگاه مائده و فعال فرهنگی، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، احتمال رسیدن به یک توافق خوب را بسیار پایین می داند و می گوید: آمریکا خودش را نشان داده است.  او عاشق جنگ و ستیز است. بیش از نود درصد از عمر این کشور در جنگ گذشته است. حدود 240 سال است که آمریکا شکل گرفته است و 220 سال آن را درجنگ بوده است. مقام معظم رهبری هم همان اول فرمودند که به این مذاکره خوشبین نیستند.

احمدی معتقد است که این موضوع مذاکرات اخیر، فرصت مناسبی است تا کسانی که گمان می کنند آمریکا کدخداست واعتقادات جان کری و اوباما قابل احترام است، به اشتباهشان پی ببرند. وی می گوید: ما راه را گم کرده ایم و مشکل اصلی ما سوء  مدیریت هاست.

وی تاکید می کند همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند، ما باید اقتصاد مقاومتی را تقویت کنیم. فقط بیست تا سی درصد از مشکلات اقتصادی ما به تحریم ها بر می گردد. اگر بخش کشاورزی ، صنعت و تولیدات ما رونق بگیرد دیگر نیازی نداریم تا وقت، انرژی و سرمایه مملکت را درگیر این مذاکرات کنیم.

فاطمه احمدی توافق خوب

رئیس سابق دانشگاه مائده با بیان این که اگر آمریکا امتیازی به ایران بدهد، در مقابلش امتیازاتی را از وی خواهد گرفت، می گوید: حق غنی سازی که آن ها برای ما تعیین کرده اند به درد ما نمی خورد. ما به دنبال تولید سلاح هسته ای نیستیم. این یک واقعیت است. اما مشکل آمریکا نظام ماست و تسهیلات هسته ای بهانه است. او می خواهد ساختار و نظام کشور ما را به هم بریزد.

احمدی می گوید: دشمن گاه حرفی میزند که باید از حرفش درس گرفت. نتانیاهو می گوید که "در حال حاظر ایران چهار پایتخت کشور دیگر را تصاحب کرده است. اگر تحریم ها را برداریم او جهان را تصاحب می کند." آن ها نگران این هستند اما ما دنبال اصل حقیقت نیستیم. من نمی دانم مسئولین ما دنبال چه هستند!

ارسال نظر

آخرین اخبار