جهانگیرزاده:نرسیدن به توافق در پرونده هسته ای ایران ، شرایط منطقه را به شدت غبارآلود خواهد کرد .

 گام نهائی مذاکرات هسته ای

به گزارش گلستان24، جواد جهانگیرزاده نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگوی تیتر امشب شبکه خبر درباره سرنوشت پرونده هسته ای کشورمان گفت : نرسیدن به توافق و تفاهم در مذاکرات هسته ای ، پایان دنیا نیست بلکه تکلیف ما در مسیری که با غرب حرکت کردیم تا پرونده هسته ای کشورمان به نتیجه برسد را روشن خواهد کرد .

جهانگیرزاده با تاکید بر هوشمندی تیم مذاکره کننده ایرانی و اینکه اگر توافق نشود ، بدنامی آن برای آمریکایی ها خواهد بود اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران ، کشوری قوی ، ثروتمند و دارای موقعیتی استراتژیک است که با تمرکز بر حوزه اقتصاد مقاومتی می تواند تمامی مشکلات خود را حل کند.

این نماینده مجلس افزود : اگر توافق نشود ، اتفاق پیچیده و دشواری نخواهد افتاد فقط باید اوضاع را مدیریت کرد زیرا دنیا برای حفظ ثبات و آرامش منطقه به ایران نیاز دارد و هرگز نمی تواند ایران را نادیده بگیرد.

مذاکرات 5

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه از ابتدا نسبت به پرونده هسته ای ایران خوش بین بوده است تصریح کرد : به علت حقانیت خواست جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای ، این پرونده خوش فرجام خواهد بود .

جهانگیرزاده با تشکر از تیم مذاکره کننده کشورمان ، تلاش و جدیت آنها را ستود و افزود : در میز مذاکرات ، تیم ایرانی یک طرف بودند و دنیا طرف دیگر و غلبه بر رویکردها و دیدگاه های آنها کار بسیار دشواری بوده است پس باید در نظر داشت که هر آنچه از مذاکرات حاصل شود چیزی از ارزش تلاش های تیم مذاکره کننده ایرانی کم نمی کند .

وی همچنین درباره نگاه مجلس به مذاکرات هسته ای گفت : هر چند در مجلس نگاه های مختلفی نسبت به مذاکرات هسته ای وجود دارد اما حمایت و اعتماد کامل به تیم مذاکره کننده ایرانی ، اصل ثابت و محکم میان نمایندگان مجلس است که اختلاف نظری در مورد آن وجود ندارد.

در بخش دیگری از این گفتگو ، سید محمد مرندی تحلیلگر مسائل سیاسی و راهبردی در ارتباطی تصویری از وین با اشاره به تلاش رسانه های فارسی زبان غربی برای ایجاد جنگ روانی افزود : پافشاری رهبر معظم انقلاب بر خطوط قرمز تاثیر فوق العاده ای در روند مذاکرات داشته است .

مذاکرات 2

مرندی بر اوضاع بحرانی برخی از کشورهای منطقه و اینکه غرب به علت حمایت از گروه های تروریستی باعث شده که منطقه خاورمیانه به مرز فروپاشی برسد تصریح کرد : علیرغم تلاش غرب برای ضعیف کردن ایران ، کشورما در این منطقه بحرانی قدرتمند و باثبات و آرام باقی مانده است از این رو غرب برای کنترل اوضاع منطقه به کمک ایران نیاز دارد .

این تحلیگر مسائل سیاسی و راهبردی با اشاره به تجربیات تلخ پیشین ایران و آمریکا گفت : هر چند در هفته های گذشته ، رسانه های غربی تلاش می کردند ایران را مقصر ، ضعیف و نیازمند جلوه دهند اما به مرور زمان دیدگاه آنها و مواضع شان نیز تغییر کرد  .

در پایان این گفتگو مرندی ، دستیابی به یک توافق خوب را به نفع ایران و منطقه دانست و تاکید کرد : هر اتفاقی که بیفتد جمهوری اسلامی ایران برنده خواهد بود .

غربی ها مجبور به عقب نشینی از مواضع خود شدند

تحلیل گر مسائل سیاسی تصریح کرد : غربی ها  در پی این مذاکرات مجبور به عقب نشینی از مواضع خود در قبال پافشاری ایران و خطوط قرمز خود شدند.

وی افزود: اروپا و غرب در بحران اقتصادی قرار گرفته اند و با توجه به مسائل خاورمیانه  نیاز به این توافق با ایران را دارد.

مرندی اظهار داشت: توانمندی بالای ایران درمنطقه ، رهبری قدرتمند و با تدبیر و تیم مذاکره کننده قوی باعث شده است شرایط ایران در مواجهه با غرب و آمریکا موقعیت مناسبی داشته باشد .

جهانگیرزاده : مجلس برای پیگیری و نظارت بر توافق احتمالی ، دقت بیشتری خواهد داشت

جواد جهانگیر زاده د درخصوص ابلاغ قانون الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران گفت : این الزام قانونی بود و باید بر اساس قانون این مصوبه ابلاغ می شد .

وی افزود: تاثیرات این مصوبات تعیین چارچوب برای مذاکرات  و حمایت های قانونی از تیم  مذاکره  کننده  است .

عضو کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی گفت : ابلاغ این قانون، فضا را برای پایه گذاری دو اصل ارائه گزارش مذاکرات به مجلس و پیگیری قانونی جمع بندی نهایی فراهم می کند .

وی خاطر نشان کرد: بر اساس این قانون وزیر امور خارجه بعد از مذاکرات در مجلس حاضر خواهد شد و گزارش خود را به نمایندگان ارائه خواهد داد .

جهانگیرزاده  تاکید کرد : از این به بعد مجلس برای پیگیری و نظارت بر توافق، دقت بیشتری را خواهد داشت .

وی درخصوص نگاه های مختلف بین نمایندگان بر مذاکرات هسته ای گفت: در مجلس دیدگاههای متفاوتی در مورد مذاکرات وجود دارد اما حمایت از تیم مذاکره کننده و اعتماد به آنها و بی اعتمادی به طرف مقابل فصل مشترک میان نمایندگان مجلس است .

این نماینده مجلس تصریح کرد:در موضوع هسته ای، مجلس جلسات متعددی با تیم های مذاکره کننده در دوره های گذشته و دوره فعلی داشته است و آنچه که در سال های اخیر رخ داد الزام دولت به ساخت ده نیروگاه هسته ای و صیانت از دستاوردهای هسته ای بوده است.

جهانگیرزاده افزود: آنچه که الان در صحنه خواهیم داشت امضای‌ متن توافق نامه در شورای عالی امنیت ملی خواهد بود .

پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

ارسال نظر

آخرین اخبار