سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

نعمتی با ذکر اینکه مقام معظم رهبری از نقد و انتقاد در مسئله هسته ای با قدرت حمایت کردند، گفت: این حمایت رهبری از منتقدان، وظیفه دولت را در زمینه شنیدن نقد منتقدان سنگین تر می کند.

اگر قرار باشد هیچ فردی در مورد مذاکرات هسته ای سخنی نگوید، به دیکتاتوری نزدیک خواهیم شد/ قابل تفسیر بودن برخی مفاد بیانیه لوزان نقطه ضعف است

به گزارش گلستان 24، بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به جایگاه منتقدان در جمهوری اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی بک نظام مردمسالار است و اظهارنظر و انتقاد آزاد است و هر فردی می تواند با درنظر گفتن چارچوبها و خطوط قرمز نظام در مسائل مختلف نظر بدهد.

وی عنوان کرد: درباره مذاکرات هسته ای نیز عده ای موافق محتوای مذاکرات و برخی مخالف هستند؛ این امر نقطه قوت نظام است؛ اگر قرار  باشد هیچ فردی در مورد مذاکرات هسته ای سخنی نگوید، به دیکتاتوری نزدیک خواهیم شد.

نعمتی با ذکر اینکه مقام معظم رهبری از نقد و انتقاد در مسئله هسته ای با قدرت حمایت کردند، گفت: این حمایت رهبری از منتقدان، وظیفه دولت را در زمینه شنیدن نقد منتقدان سنگین تر می کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه لوزان گفت: این بیانیه چند نقطه قوت دارد، از جمله اینکه غربیها حرف ما را پذیرفتند که ایران باید انرژی صلح آمیز هسته ای داشته باشد، این دستاورد بزرگی است؛ در گذشته اصلا چنین حقی برای ما قائل نبودند.

وی اظهار کرد: مرکز تحقیق و توسعه هسته ای در فردو ادامه فعالیت خواهد داشت؛ باید از این فرصتها استفاده کرد و با استفاده از تکنولوژی های روز صنعت هسته ای را تقویت کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید آب سنگین از جمله امتیازهای ایران است، گفت:  کشورهای معدودی در دنیا از این امکان برخوردار هستند و این امر برای صنعت هسته ای ما یک امتیاز است.

وی با بیان اینکه این بیانیه نقاط ضعفی نیز دارد، افزود: این روزها آمریکایی ها در مورد بیانیه از ادبیات و تعابیری استفاده می کنند که قابل تاویل و تفسیر است و باید مانع از این امر شویم؛ یعنی در نگارش توافق نامه نهایی راه را بر هرگونه تفسیر غیررسمی ببندیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی ها بارها گفته اند که تحریمها یک جا برداشته نمی شود، در توافق نهایی باید به صورت صریح و شفاف این جمله گنجانده شود که بعد از اجرای توافق، تحریمها به صورت یک جا برداشته شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار