نیروهای مسلح عراقی که از ۲ روز پیش به طور رسمی عملیات آزادسازی الانبار را آغاز کرده‌اند، از ۲ محور فلوجه و الرمادی در حال پیشروی هستند.

عملیات آزادسازی استان الانبار؛ پیشروی از ۲ محور+نقشه‌+عکس

به گزارش گلستان 24، در حال حاضر عملیات پاکسازی استان الانبار در دو محور صورت می گیرد:

 

محور اول:

در این محور، تمرکز بیشتر بر پاکسازی مناطق آلوده باقی مانده در الکرمه و حومه الکرمه واقع در شمال شرق فلوجه، منطقه الصقلاویه در شمال غرب فلوجه، منطقه الهیاکل  در شرق فلوجه و مناطق و روستاهای باقی مانده بین ناظم التقسیم و الثرثار  در شمال فلوجه است.

مهمترین دستاوردهای نیروهای مسلح عراقی این محور

  • کشته شدن «محمد سالم الحلبوسی» مسئول مجلس شیوخ عشایر در داعش و ده‌ها تن دیگر در منطقه الکرمه در شمال شرق شهر فلوجه
  • پاکسازی سه منطقه دیگر در شب گذشته به نامهای «الشهابی»،‌«البوجاسم» و «الحلابسه» از سوی نیروهای بسیج مردمی. هدف از عملیات پاکسازی منطقه الشهابی واقع در شمال شرق الفلوجه قطع کردن راه ارتباط تروریستهای داعش موجود در کارخانه‌ها و کارگاه‌های منطقه الکرمه با شرق و شمال شرق شهر الفلوجه بود.
  •  
  • نیروهای عراقی همچنین موفق شدند مناطق جنوبی شهر الفلوجه از جمله منطقه الحلابسه را بطور کامل پاکسازی کنند و در این پاکسازی 36 تن از عناصر داعش کشته شدند.

  • نیروهای عراقی موفق شدند شب گذشته بیش از 90 درصد از منطقه صنعتی (شهرک صنعتی) واقع در شرق شهر فلوجه را نیز پاکسازی کنند.
  • با بررسی اجساد عناصر داعش در منطقه صنعتی شهر فلوجه و با پیدا کردن بی سیمهای ارتباطی موفق شدند ارتباط بین عناصر داعش را شنود کنند. در این شنود داعشی‌ها به یکدیگر اعلام می‌کردند که در صورتی که هر کدام از عناصر داعش قصد فرار از مناطق درگیری را دارد باید کشته شود.
  • همچنین نیروهای الحشد الشعبی موفق شدند بخش‌هایی از شرق اطراف شهر فلوجه را از جمله بیمارستان اردنی و کارخانه اجر را از وجود عناصر داعش پاکسازی کنند.
  • شب گذشته نیروهای بسیج مردمی موفق شدند مناطق «الکناطر»، «البوخنفر»، «الرشاد»،«المشحنیة» و «صبیحات» در اطراف منطقه الکرمه واقع در شمال شرق الفلوجه را از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند.

  • نیروهای بسیج مردمی شب گذشته توانستند بعد از درگیری شدید با تروریستهای داعش منطقه (الهیتاوین) واقع در جنوب فلوجه را به کنترل خود دربیاورند.

  • نیروهای ارتش عراق به کمک نیروهای بسیج مردمی در ادامه عملیات پاکسازی شهر فلوجه صبح امروز نیز موفق شدند ساختمان مدیریت بازرسی در شهر فلوجه را تحت کنترل خود درآورند.

محور دوم:

در این محور نیز عملیات پاکسازی بخش‌هایی از شهر الرمادی که غافلگیری عناصر تروریستی داعش در شهر الرمادی و اطراف این شهر را در پی داشت، ادامه دارد.

در این عملیات که از شب گذشته آغاز شد، نیروهای ویژه ارتش عراق (گردان طلائی) به کمک نیروهای گردان حزب الله  و عشایر اهل سنت منطقه از جمله عشایر (البوفهد و البوعلوان) موفق شدند بخش‌هایی از شهر الرمادی را از جمله مناطق «الطاش»، «التامیم» و ورزشگاه فوتبال را از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند.نیروهای عراقی همچنین بعد از پایان عملیات پاکسازی منطقه الحصیبه واقع در شرق الرمادی شروع به پاکسازی مناطق اطراف الخالدیه واقع در شرق الرمادی کردند.

در حال حاضر نیز درگیری بین نیروهای عراقی با عناصر تروریستی داعش در اطراف الخالدیه گزارش شده و نیروهای عراقی سعی بر پاکسازی مناطق اطراف این منطقه را دارند.

اما بعد از پاکسازی منطقه(التامیم) واقع در جنوب شهر الرمادی توسط نیروهای عراقی ،شب گذشته عناصر تروریستی داعش به مواضع نیروهای عراقی در منطقه هجوم بردند و نیروهای عراقی مجبور به عقب نشینی از منطقه شدند.

ارسال نظر

آخرین اخبار