فعال توئیتری نزدیک به خاندان آل سعود ضمن اعلام اینکه بزرگان و شاهزادگان آل سعود، مسئولیت جنگ علیه یمن را برگردن محمد بن سلمان می‌اندازند؛ تأکید کرد که تنها با پذیرش شکست از سوی عربستان این جنگ با پایان می‌رسد.

مجتهد: عربستان تنها با اعتراف به شکست می‌تواند جنگ یمن را متوقف کند

به گزارش گلستان 24، حدود چهار ماه از آغاز عملیات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای تجاوز به یمن گذشته است، «مجتهد» فعال توئیتری عربستانی نزدیک به دربار این کشور به همین مناسبت در چند توئیتی که منتشر کرده با بررسی این مسأله به عمق نارضایتی در خاندال آل سعود درباره حمله عربستان به یمن سخن گفته است.

مجتهد در توئیت‌های خود پرسشی را مطرح کرده که بعد از گذشت چهار ماه نتیجه و حاصل این عملیات برای عربستان چه بوده است.

به گفته این فعال سعودی، با وجود عملیات عربستان جنبش انصار الله از هیچ کدام از مناطق تحت سیطره‌اش خارج نشده بلکه نفوذ خود را بیشتر کرده و قدرتش در شهرهای یمن افزایش پیدا کرده است و همزمان می‌تواند موشک‌های خود را به سوی خاک عربستان شلیک کند و پیروزی‌هایی هم به دست بیاورد.

مجتهد ادامه می‌دهد که بحران حقوق بشری در یمن روی داده که دست کم 16 میلیون نفر با کمبود آب و غذا رو به رو هستند و میلون‌ها یمنی از خانه‌های خود فرار کرده و آواره شده‌اند و هزاران نفر در مرزهای یمن با دیگر کشورها گرفتار شده‌اند.

این فعال سعودی تأکید می‌کند که بزرگان و شاهزادگان سعودی در دربار این مسائل را بررسی می‌کنند و «محمد بن سلمان» جانشین ولی‌عهد و وزیر دفاع را در این جنگ ملامت می‌کنند اما هیچکدام از آنها جرأت سخن گفتن ندارد.

مجتهد معتقد است که زمان برای درک وضعیت از دست رفته و نمی‌توان جنگ را متوقف کرد مگر با اعتراف به شکست، زیرا اگر عربستان نتواند به صورت زمینی با همکاری دشمنان انصار الله کار را تمام کند چاره‌ای جز قبول شکست ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

آخرین اخبار