رزمندگان حزب الله و نیروهای ارتش سوریه پس از پاکسازی منطقه «الزلاح»‌ شهر «الزبدانی» به سمت منطقه «السلطانی» پیشروی کرده و موفق شدند شب گذشته آن را بطور کامل پاکسازی کنند.

نبرد «الزبدانی» سوریه؛ ادامه پیشروی و کمین موفق حزب‌الله

به گزارش گلستان 24، با گذشت نزدیک به یک هفته از آغاز عملیات پاکسازی شهر «الزبدانی» سوریه از حضور تروریست‌ها،نیروهای حزب الله لبنان به کمک نیروهای ارتش سوریه همچنان روند پاکسازی این شهر از چند محور بویژه از محورهای جنوبی، غربی و شرقی را ادامه می‌دهند.

به گزارش فارس، نیروهای حزب الله لبنان روز گذشته (سه‌شنبه) پس از پاکسازی منطقه «الزلاح»‌ ومناطق اطرافش، به سمت منطقه «السلطانی» واقع در جنوب الزبدانی پیشروی کرده و شب گذشته نیز موفق شدند این منطقه را بطور کامل پاکسازی کنند.

 پیشروی و کمین موفق حزب‌الله

بر اساس این گزارش، عناصر تروریستی گروهک‌های «احرار الشام» و «جبهه النصره» بعد از فرار شب گذشته از منطقه السلطانی، شماری از عناصر خود را جهت باز پس گیری منطقه السلطانی واقع در جنوب شهر به سمت میدان برق در نزدیکی مسجد «الهدی» را روانه کردند.

این گزارش حاکی است که رزمندگان حزب الله لبنان پس از آگاهی از تحرکات تروریست‌ها، در اطراف میدان السلطانی مخفی شده و اطراف آن را مین‌گذاری کردند. به محض ورود ترویست‌ها مین‌ها را منجر کرده و موفق شدند با نصب کمینی ده‌ها تن از آنها را از پای در آورند. در جریان این کمین شماری از تروریست‌ها زخمی شدند.

 

با پاکسازی منطقه السلطانی و بازپس گیری میدان برق و خیابان مجاور آن راه اصلی ارتباط تروریست‌ها با منطقه «المضایا» بطور کامل قطع شد. در چند روز گذشته ده‌ها تن از تروریست‌ها از ترس حملات نیروهای حزب الله از مرکز و جنوب شهر السلطانی به سمت المضایا فرار کرده بودند.

به گزارش فارس، درگیری‌های شدیدی بین تروریست‌های موجود در شهر بر سر تسلیم شدن یا ادامه جنگ بوجود آمده و در برخی مناطق شدت چشمگیری یافته است و حتی تعدادی از افراد مسلح که قصد فرار از شهر را داشته‌اند توسط سایر تروریست‌ها دستگیر و اعدام شده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

آخرین اخبار