مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صبح امروز که در قالب سفرهای استانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات دولت به استان گلستان سفر کرده است، با حضور در شهرستان بندر ترکمن از جزیره آشوراده، تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کرد.

بازدید وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از جزیره آشوراده

به گزارش گلستان 24 به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صبح امروز جمعه ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۰ در ابتدای سفر خود به گلستان با همراهی رحمان فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با قایق وارد جزیره آشوراده شد و از ظرفیت‌های تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کرد.

در این بازدید سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، گزارشی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد گردشگری در جزیره آشوراده ارائه داد و به تشریح جزئیات طرح گردشگری در این منطقه پرداخت.

آشوراده به‌عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر یکی از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد زیست‌محیطی و گردشگری منطقه شمال کشور است. این جزیره با آب‌وهوای معتدل در حاشیه ساحل و غرب بندر ترکمن از شمال به دریای خزر، از شرق به تنگه‌ی باریک موسوم به چپق اغلی و از غرب به کانال طبیعی خزینی و ادامه شبه‌جزیره میانکاله و از جنوب به خلیج گرگان منتهی می‌شود.

اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تاکنون برای سالم‌سازی دریا و سواحل آشوراده 12 هزار و 700 میلیون ریال از منابع ملی استان هزینه کرده است.

روشنایی محل شنا، احداث سرویس بهداشتی 6 چشمه، اجرای کمپینگ، 7 عدد آلاچیق، روشنایی محوطه، اجرای زیرساخت فیبر نوری از بندر ترکمن به جزیره آشوراده ازجمله اقدامات این اداره‌کل در جزیره آشوراده بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار