جنبش «حماس» خبر درخواست عربستان برای اعزام نیروی فلسطینی به یمن را تکذیب کرد؛ تکذیبی که قطعا با استقبال افکار عمومی جبهه مقاومت روبه‌رو خواهد شد.

تکذیب دیرهنگام اما «بجا»ی «حماس»

به گزارش گلستان 24 ، «جنبش حماس» روز یکشنبه، دو روز پس از انتشار ادعایی مبنی بر «درخواست عربستان از حماس برای اعزام نیروی فلسطینی به یمن»، این خبر را تکذیب کرد.

این ادعا که بسرعت در رسانه‌ها منتشر شد، پس از سفر «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، به ریاض مطرح شد. مشعل در این سفر برای اولین بار با شاه عربستان و دیگر مقامات عالی‌رتبه دیدار کرد.

همزمان با تحلیل‌های مختلفی که از این سفر و این دیدارها منتشر شد،‌ «جمال بن» شاهزاده سعودی که خود را به «جنبش شاهزادگان آزاد عربستان» وابسته می‌داند، که در سال 1958 تاسیس شد، ادعا کرد که «سلمان بن عبدالعزیز» در این دیدار از مشعل خواسته است که 700 نیروی آموزش‌دیده با تاکتیک‌های حزب‌الله به یمن اعزام کند تا بعد از این به جنوب یمن اعزام شوند.

منبع اصلی خبر

 

از آنجایی که محتوی این خبر، محتوایی بشدت خطرناک و در نوع خود بی‌سابقه بود، انتظار نیز آن بود که جنبش حماس بلافاصله این خبر را تکذیب کند.

«جمال بن» این ادعای خود را جمعه 17 ژوئیه یک روز پس از دیدار خالد مشعل با سلمان منتشر کرد. اما دو روز طول کشید تا چنین ادعای خطرناکی از جانب حماس تکذیب شود؛ هر چند که البته، تکذیب این خبر، به هر حال با استقبال افکار عمومی جبهه مقاومت در منطقه روبه‌رو می‌شود و از شدت نگرانی‌ها در این خصوص خواهد کاست.

صفحه منتسب به حماس

 

صفحه‌ای در توئتیر به نام «جنبش حماس» (@hamasinfo) روز 19 ژوئیه پس از آنکه خبرگزاری فارس (نسخه فارسی) پس از دهها وبگاه خبری عربی‌زبان و چندین وبگاه و خبرگزاری فارسی‌زبان خبر را منتشر و تأکید کرد که منبع خبر «ادعا می‌کند» که چنین پیشنهادی به خالد مشعل انجام شده است، آن را تکذیب کرد.

نمونه‌ای از سایت‌های خبری که خبر را قبل از «فارس»‌و به نقل از «منبع اصلی» بازنشر کردند

 

هر چند این خبر دیرهنگام تکذیب شد و تکذیب نیز اقدامی بجاست قطعا تکذیب بهنگام و بموقع این دست اخبار از جانب جنبش حماس، در آینده نیز با استقبال افکار عمومی حامی جبهه مقاومت در منطقه روبه‌رو خواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار