۱۰۰ حمله هوایی طی شب گذشته به عدن

اقدام گسترده نیروهای طرفدار عربستان در شهر عدن با پشتیبانی سعودی‌ها و امارات برای فراهم‌ کردن زمینه حضور رئیس‌جمهور فراری در این شهر با پاتک شدید نیروهای انصارالله و ارتش یمن به شکست انجامید.

پاتک ارتش و انصارالله؛ طرح سعودی‌ها برای بازگشت «هادی» به یمن شکست خورد

به گزارش گلستان 24، پس از سه ماه از آغاز حمله عربستان به یمن، سعودی‌ها در تلاش هستند تا پس عدم توانایی در  مداخله زمینی در یمن، ابتکار عمل را در شهرهای جنوبی این کشور از طریق نیروهای وفادار به خود در «عدن» به دست گیرند. این تلاش در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای ارتش و انصارالله یمن توانسته‌اند در جای جای کشور پیشروی کنند.

به گزارش روزنامه الاخبار، عربستان از روز اول شروع جنگ علیه یمن سعی کرده تا شهر «عدن» را در اختیار بگیرد تا مأمنی برای «منصور هادی» باشد و از سوی دیگر برنامه‌ای نیز برای استان «حضرموت» دارد.

این روزها ائتلاف سعودی آتش بس را زیر پا گذاشته و سعی دارد تا معادلات نظامی و سیاسی را در یمن دگرگون سازد؛ امارات متحده عربی سلاح و نیرو فرستاده است تا به نیروهای هوادار ائتلاف سعودی کمک کند؛ در این راستا رسانه‌های سعودی نیز با هجمه روانی از بازگشت قریب‌الوقوع «منصور هادی» و گروهش به «عدن» سخن می‌‌رانند و گروه‌های مسلح طرفدار عربستان نیز در روزهای گذشته حملات سنگینی را ترتیب داده‌اند و توانستند بر فرودگاه «عدن» و برخی مناطق دیگر سیطره یابند که البته پس از آن نیروهای انصارالله توانستند دوباره فرودگاه را تحت اختیار خود درآورند.

به نوشته الاخبار و طبق گزارشهایی که به دست این روزنامه رسیده است، ارتش و نیروهای انصارالله یمن شب گذشته توانستند حمله شدیدی به مناطقی که پیش از این از دستشان خارج شده بود انجام دهند که فرودگاه «عدن» نیز از جمله این مناطق بود که آزاد شد که پس از این عملیات موفق هواپیماهای سعودی بی امان شهر و فرودگاه عدن را بمباران کردند (100 حمله به شهر و فرودگاه عدن). اما با این حال بار دیگر طرفداران عربستان در عدن مجبور به عقب‌نشینی به مواضع قبلی خود شدند.

بنا به گزارش الاخبار، طرفداران عربستان بار دیگر سعی دارند تا عملیات جدیدی را کلید بزنند و بدین منطور چندین دستگاه تانک و نفربر و سلاح‌های نیمه سنگین و سبک از طریق ساحل «البرقیه» وارد کرده‌اند.

ارسال نظر

آخرین اخبار