تروریست‌های «جبهة النصره» و « احرار الشام» سوریه پس از شکست در منطقه «زبدانی» سعی دارند شهرک‌های شیعه‌نشین «نبل» و «الزهرا» در حلب را که محاصره است به اشغال درآورند.

حملات شدید به شهرک‌های «نبل والزهرا»

به گزارش گلستان24، با شکست‌های پی در پی تروریست‌های «جبهه النصره» و «احرار الشام» در شهر مهم و راهبردی «زبدانی»، گروه تروریستی جبهه النصره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که برای کاهش فشار به نیروهای خود در شهر زبدانی حملاتی را علیه دو شهرک شیعه محاصره شده نبل و الزهراء آغاز کرده است.

بعد از صدور بیانیه، گروه تروریستی جبهه النصره عناصر خود را در محور شرقی و شمالی دو شهرک بیشتر کرده است و قصد تصرف دو شهرک را کرده‌اند.

تشدید حملات یک روز پس از کامل شدن محاصره زبدانی شکل گرفت. رزمندگان حزب الله لبنان روز گذشته در ادامه نبرد پاکسازی «زبدانی» از حضور تروریست‌ها، مناطق «درب الکلاسة»، «درب حصبة» و «مرج الکسارة» را در حومه این شهر از وجود عناصر تروریستی «احرار الشام» و «جبهه النصره» پاکسازی کردند و با این موفقیت شهر زبدانی کاملا محاصره شد و ساعاتی بعد دشت زبدانی تحت کنترل حزب‌الله در آمد.

شهر زبدانی در 45 کیلومتری شمال غرب دمشق، و در جنوب منطقه مهم قلمون (در مرز سوریه و لبنان) که از راه‌های ارتباطی مهم تروریست‌هاست واقع شده است.

 

به گزارش فارس، عناصر جبهه النصره شبانه (سه‌شنبه‌شب) قصد ورود به دو شهرک را از سمت منطقه شرقی الزهراء از طریق کارگاه البیرین (از سمت شمال دو شهرک) را داشتند که نیروهای مردمی حاضر در شهرک الزهراء متوجه تحرکات تروریست‌ها شدند و با عکس العمل به موقع توانستند از نفوذ تروریست‌ها جلوگیری کنند. نیروهای مردمی از همان آغاز تحرکات تروریست‌ها از نزدکی کارگاه «البیرین» متوجه عملیات آنان شدند و با نزدیک شدن به شهرک الزهراء اقدام به تیرندازی به سمت تروریست‌ها از سه محور شرق نبل، منطقه شرقی الزهراء و حد فاصل بین نبل و الزهراء کردند که همین امر موجب عقب‌نشینی تروریست‌ها از منطقه گردید. در تیراندازی نیروهای مردمی به سمت عناصر جبهه النصره تعدادی کشته و زخمی شدند.

حملات شدید شهرک‌های نبل والزهرا

 

همچنین شب گذشته نیز عناصر جبهه النصره حاضر در مناطق «مایر» و «بیانون» واقع در شمال شرق و جنوب شرقی شهرک الزهراء، اقدام به پرتاب نزدیک به 140 موشک به سمت شهرک‌های نبل و الزهراء کردند که درنتیجه این حملات تعدادی از اهالی دو شهرک زخمی شدند و یک تن از اهالی به شهادت رسید؛ همچنین تعداد زیادی از خانه‌ها و ساختمان‌ها در اثر حملات موشکی تخریب شد.

 

همزمان با حملات موشکی و خمپاره‌ای، تروریست‌های جبهه النصره حملات زمینی خود را از شمال وشرق دو شهرک آغاز کردند که نیروهای مردمی توانستند با اسلحه سنگین جلوی تروریست‌ها ایستادگی کنند و آنان را به عقب برانند؛ دراین عملیات جنگنده های ارتش سوریه نیز مواضع تروریست‌ها را در بیانون و مایر مورد هدف قرار دادند.

نیروهای مردمی موجود در دو شهرک خود را برای حملات تروریست‌ها در ساعات و روزهای آینده اماده کرده‌اند و آماده مقابله با هرگونه تهدیدی هستند.

ارسال نظر

آخرین اخبار