فرماندار گرگان:

فرماندار گرگان با تاکید براینکه هدف از تشکیل احزاب، استحکام بنیان‌های نظام و کاهش آسیب‌پذیری در مقابل دشمنان است، گفت: احزاب سیاسی می‌توانند ریل‌گذاری درستی برای تقویت نظام و رهبری، ارزش‌ها و رفع چالش‌ها و رسیدن به توسعه داشته باشند.

جریان‌های سیاسی و تشکل‌های صنفی برای رفع چالش‌ها برنامه و راهکار داشته باشند

به گزارش گلستان 24، عیسی پایین‌محلی در دیدار با جمعی از اعضای سازمان معلمان استان گلستان با تاکید بر اینکه تشکل‌های صنفی می‌توانند سهم و نقش تعیین کننده‌ای در توسعه و رفع چالش‌های شهرستان داشته باشند، اظهارکرد: این تشکل‌ها و حتی جریان‌ها و احزاب سیاسی می‌توانند درباره مسائل و چالش‌هایی مانند اعتیاد، حاشیه‌نشینی، سرقت و مسائل فرهنگی که مانع توسعه هستند، راهکار ارائه دهند و ما نیز از این رویکرد تشکل‌ها و احزاب سیاسی استقبال می‌کنیم.

فرماندار گرگان با تاکید براینکه نگاه احزاب و جریان‌های سیاسی نگاه ملی را بر منافع جریانی و گروهی اولی بدانند، گفت: در حقیقت هدف از تشکیل احزاب این است که پایه‌های نظام مستحکم و آسیب‌پذیری در مقابل دشمنان کمتر شود. اما متاسفانه گاهی اوقات خلاف این اصل را شاهد هستیم.

وی افزود: بعضی مواقع برخی افراد در پوشش حزب و جریان‌های سیاسی امنیت ملی کشور را هم به مخاطره می‌اندازند؛ این در حالی است که احزاب سیاسی می‌توانند ریل‌گذاری درستی برای تقویت نظام و رهبری، ارزش‌ها و رفع چالش‌ها و رسیدن به توسعه داشته باشند.

پایین‌محلی با بیان اینکه جامعه از چالش و اختلاف نفعی نخواهد بُرد، گفت: اگر جریان‌های سیاسی تنها خود و منافع خود را ببینند، خود به خود حذف خواهند شد و تجربه نیز این را ثابت کرده که هر وقت مردم از سوی جریانی نادیده گرفته شدند، مردم نیز آنها را حذف کرده‌اند و از اختلاف افکنی و چالش تا به حال کسی نتوانسته برای خود و جریان منتسب به خود پل پیروزی درست کند.

وی در بخش دیگر سخنانش به مقوله فرهنگ اشاره و بیان کرد: بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد از منظر فرهنگی قابل بررسی و رفع است. هرچند کار در این حوزه سخت و دیربازده است و آموزش و پرورش نیز در چنین وضعیتی می‌تواند کمک بزرگی باشد به شرطی که خوب و به‌درستی هدایت و مدیریت شود.

فرماندار گرگان با تاکید بر امر پیشگیری در موضوع آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: ما بیشترین هزینه را در امر درمان می‌کنیم در حالیکه هزینه پیشگیری چندین برابر کمتر از هزینه‌های درمان است. اگر برخی از مسائل مانند فقر حل شود بسیاری از آسیب‌ها و جرایم مانند سرقت، فساد و فحشا و ... کمتر خواهد شد.

وی با تاکید بر مطالبه‌گری تشکل‌های صنفی و احزاب سیاسی از مسئولان گفت: نکته مهم پیگیری مطالبات از مسیر واقعی و قانونی است و در این موارد همه مسئولان نه فقط به جریان‌های سیاسی و صنفی بلکه به تک تک شهروندان باید پاسخگو باشند.

پایین‌محلی درباره مطالبات فرهنگیان نیز اظهارکرد: در این موضوع باید از افراط و تفریط جلوگیری شود. دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی همچون طرح رتبه‌بندی معلمان را در دستور کار دارد و امیدواریم با اجرایی شدن آنها، بخش قابل توجهی از مشکلات و مسائل فرهنگیان حل شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار