رسانه‌ها و شخصیت‌های اصلاح طلب از احتمال کاندیداتوری عبدالله نوری برای انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی خبر دادند.

کاندیدای جدید اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس معرفی می‌شود/آیا عارف در پازل انتخابات اصلاح طلبان قرار می‌گیرد؟

به گزارش گلستان 24، روزنامه اصلاح‌طلب آرمان امروز در گزارش امروز خود از احتمال کاندیداتوری عبدالله نوری در انتخابات مجلس دهم خبر داد و نوشت: برخی ادعا می‌کنند که ناطق‌نوری و عبدا... نوری احتمال دارد برای انتخابات مجلس دهم کاندیدا شوند و در آن زمان اگر این احتمال به واقعیت بدل شود بار دیگر مجلس پنجم تکرار خواهد شد اما این‌بار با شعار همدلی غیرجناحی!

همچنین چند روز گذشته مرتضی حاجی در گفتگو با خبرگزاری فارس هم از عبدالله نوری خواست تا با ورود خود به انتخابات مجلس به پرشور شدن انتخابات مجلس کمک کند.

به گزارش سراج24، چندی پیش سعید حجاریان تئوریسین جریان اصلاحات در مورد نحوه ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات مجلس دهم گفته بود:" من قبلا هم گفتم که مجلس دهم شبیه مجلس پنجم شود یعنی اقلیت قوی و تأثیرگذار از اصلاح‌طلبان وارد مجلس شوند و با توجه به شرایط موجود، چنین چیزی قابل قبول و راضی‌‌کننده خواهد بود."

بنا بر اظهارات سعید حجاریان و برخی دیگر از چهره‌های شاخص جریان اصلاحات، اصلاح‌طلبان به دنبال رایزنی با چهره‌های سیاسی مجلس پنجم شورای اسلامی هستند.

تحلیلگران مسائل سیاسی معتقدند در شرایطی که اصلاح‌طلبان به دنبال مجلس پنجم‌سازی انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی هستند نمی‌توانند بار دیگر حضور محمدرضا عارف را بپذیرند.

مسئله‌ای که این اختلافات راعمق میبخشد نحوه تبیین مساله چرایی کناره گیری عارف از رقابت با روحانی در انتخابات ریاست جمهوری است. از سویی برخی چون صادق خرازی آن را ناشی از برخی از فشار ها از سوی سران اصلاح طلب  میداند که بر عارف تحمیل شد "آقای عارف تحت فشارهای مختلف بود. در مجموع مردانگی کرد و این کار را انجام داد." و تاکید می‌کند که خود عارف قصد این کار را نداشت در واقع آقای عارف به نفع آقای روحانی کنار نرفت.

ارسال نظر

آخرین اخبار