منابع خبری در عراق شامگاه چهارشنبه از وقوع چند انفجار شدید در جریان حمله یک پهپاد ناشناس به یک خودرو در شرق بغداد خبر دادند.

حملات تروریستی آمریکا به بغداد/ شهادت یکی از فرماندهان کتائب

شبکه المیادین گزارش داد چند موشک یک خودروی غیرنظامی را در شرق بغداد هدف حمله قرار داده است.

به دنبال انتشار این گزارش، برخی منابع خبری در عراق خبر دادند که صدای ۳ انفجار در نقاط مختلفی از بغداد به گوش رسیده که هنوز علت آن مشخص نیست.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره نیز گزارش داد یک خودرو که گمان می‌رود حامل شخصیتی از گروه‌های عراقی باشد هدف حمله قرار گرفته است.

برخی منابع از شهادت یکی از فرماندهان کتائب خبر می‌دهند در حالی که برخی منابع عراقی گزارش دادند که در حمله تروریستی پهپادی به یک خودرو در شرق بغداد، «ارکان العلیاوی» و «ابو باقر الساعدی» از فرماندهان کتائب حزب‌الله توسط آمریکا به شهادت رسیدند.

اسامه حمدان از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در لبنان شهادت ابوباقر الساعدی، شهید راه قدس را به گروه‌های مقاومت عراقی تسلیت گفت.

سنتکام مسؤولیت حمله تروریستی در بغداد را بر عهده گرفت

فرماندهی مرکزی آمریکا (سازمان تروریستی سنتکام) بامداد پنجشنبه طی بیانیه‌ای گفت که نظامیان این کشور در ساعت ۲۱:۳۰ شامگاه چهارشنبه (به وقت محلی) حمله یکجانبه‌ای را در بغداد انجام دادند.

در این بیانیه آمده است که «یک فرمانده گروه کتائب حزب‌الله که مسئول هدایت و مشارکت در حملات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه بود»، در این حمله تروریستی به شهادت رسیده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار